جزییات مرگ ۵ نوجوان زاهدانی در حوضچه های آب /عکس

بدون دیدگاه
 

 ۵ پسر نوجوان وقتی برای آب تنی وارد حوضی در اطراف زاهدان شده بودند غرق شدند و یک روز بعد خانواده‌هایشان که به‌دنبال آنها بودند، پیکرهای بی‌جان‌شان را کشف کردند.

این ۵پسر نوجوان شامل ۳برادر به نام‌های محمد، علی و آریا و ۲برادر دیگر به نام‌های عرشیا و مجتبی که بین ۱۲تا ۱۶سال داشتند، عصر روز سه‌شنبه از خانه‌شان در زاهدان به یکی از روستاهای اطراف به نام سیادت رفتند. این روستا آبگیرها و حوضچه‌های زیادی داشت و خیلی‌ها در گرمای تابستان برای تفریح و شنا به آنجا می‌روند. آن روز هم پسران نوجوان بدون اینکه حرفی درباره مقصد به خانواده‌هایشان زده باشند، راهی روستای سیادت شدند.

آنها در منطقه‌ای دورافتاده، یک حوض انباری که از آب ذخیره شده در آن، برای آبیاری زمین‌های زراعی و مصرف دام‌ها استفاده می‌شود دیدند و تصمیم گرفتند برای نجات از گرمای هوا در آنجا آب‌تنی کنند. شور و غرور دوران نوجوانی آنها را گرفته بود و در شرایطی که از عمق حوض به درستی اطلاع نداشتند، یکی پس از دیگری داخل آن پریدند. در یک چشم به هم زدن ۵پسر نوجوان داخل آب بودند و درحالی‌که هیچ‌کدام به شنا کردن تسلط کافی نداشتند.

عمق حوض از قدشان بیشتر بود. آنها یکی پس از دیگری در حال غرق شدن بودند. هرکدام برای نجات جان خود تلاش می‌کردند اما هرچه در آب دست و پا می‌زدند فایده‌ای نداشت. لحظات هولناکی بود و در شرایطی که ۵پسر نوجوان با مرگ دست و پنچه نرم می‌کردند، هیچ‌کس نبود که به آنها کمک کند. این شرایط ادامه پیدا کرد تا این که در نهایت آنچه نباید اتفاق می‌افتاد، رخ داد و هر ۵پسر نوجوان در حوض غرق شدند.

غروب آن روز هیچ‌کس در زاهدان از سرنوشت تلخی که برای این ۵پسر نوجوان رقم خورده اطلاعی نداشت و وقتی هوا رو به تاریکی رفت، خانواده ‌هایشان نگران شدند. اما دلگرم به این بودند که هر ۵نفر با هم هستند و اگر دچار حادثه‌ای شده باشند به یکدیگر کمک می‌کنند. هیچ‌کس پسران نوجوان را ندیده بود و نمی‌دانست آنها کجا رفته‌اند. با تاریک شدن هوا نگرانی‌ها درباره سرنوشت آنها بیشتر از قبل شد.

طوری که خانواده هایشان جست‌وجو برای پیدا کردن آنها را آغاز کردند. آنها به شکل تلفنی از دوستان و اقوام و هم محلی‌ها برای پیدا کردن ۵پسر نوجوان کمک می‌خواستند و رفته رفته افراد بیشتری از مفقود شدن شان با خبر می‌شدند اما هیچ‌کس آنها را ندیده بود. آن شب تا صبح نزدیکان پسران گمشده، همه جا را برای پیدا کردن‌شان جست‌وجو کردند اما نتیجه‌ای نداشت.

صبح دیروز (چهارشنبه) خانواده‌ها به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد فرزندان‌شان برای تفریح و آب تنی به حوالی روستای سیادت رفته‌اند. به این ترتیب چند نفر از آنها راهی این روستا شدند. آنها در راه چند هوتک و حوض و استخر کشاورزی پر آب دیدند و از چند روستایی نیز درباره گمشدگان پرس و جو کردند. ساعتی بعد اما وقتی آنها به یک حوض انباری رسیدند با صحنه هولناکی مواجه شدند و پیکر بی‌جان هر ۵پسر نوجوان که در حوض غرق شده بودند را دیدند. هیچ‌کدام صحنه تلخی را که می‌دیدند باور نداشتند اما چیزی که به چشم می‌دیدند واقعیت داشت.

آنها بلافاصله پیکر هر ۵نفر را از آب بیرون کشیدند و همزمان از اورژانس کمک خواستند اما دیگر کار از کار گذشته بود و معاینه اولیه نشان می‌داد که ساعت‌ها از جان باختن آنها می‌گذرد. فریبرز راشدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام جزئیات این حادثه تلخ گفت: این حادثه ساعت ۷:۲۳دقیقه روز چهارشنبه به مرکز اورژانس زاهدان اعلام شد و دقایقی بعد همکارانم خودشان را به محل حادثه رساندند. در حوض انباری در روستای سیادت اما هر ۵پسر نوجوان جان‌شان را از دست داده بودند. او ادامه داد: آنها هنگام شنا در حوض انبار روستای سیادت زاهدان به‌علت عدم‌آگاهی از عمق حوض انبار و آشنا نبودن به فنون شنا دچار غرق شدگی شده و جان خود را از دست داده بودند. این حوض انبار در خارج از روستا و در منطقه‌ای بیابانی است و هنگام وقوع حادثه هیچ‌کس به جز ۵پسر نوجوان آنجا نبود.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید