دوز چهارم واکسن کرونا را در این مراکز بزنید

بدون دیدگاه
 

بررسی داده‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد، تاکنون حدود ۲۸ میلیون نفر دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که حدود ۵۸ میلیون نفر دز دوم را زده‌اند. آمار دقیقی از تزریق دز چهارم واکسن در دست نیست.

حسین کرمانپور، رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: «دی و بهمن سال گذشته ایرانیان در اوج واکسیناسیون کرونا بودند. از آن زمان حدود پنج و شش ماه می‌گذرد.»

او ادامه داد: «ظرفیت ایمنی‌زایی واکسن کرونا نهایت ۶ ماه است. بنابراین حالا در وضعیت آسیب‌زا هستیم. اگر دیر اقدام به دریافت دز یادآور کنیم، ممکن است آسیب جدی ببینیم.»

برخی باید برای تزریق دز چهارم واکسن اقدام کنند و برخی برای دز سوم. بستگی به آخرین دز دریافتی افراد دارد.

وزارت بهداشت لیست مراکز واکسن در تهران را اعلام کرد. لیستی شامل ۳۷۸ مرکز واکسیناسیون که شهروندان می‌توانند برای تزریق دز چهارم واکسن و… مراجعه کنند.

در ادامه تعدادی از این مراکز را می‌خوانید. برای دریافت لیست کامل و آدرس دقیق مراکز تزریق دز چهارم واکسن کرونا اینجا را بخوانید.

منطقه چهار شامل ۲۳ مرکز بهداشت از جمله واحدهای هروی، ارتش، دروس و… است.

منطقه ۲۰ شامل ۸۸ مرکز بهداشت است. از جمله این مراکز می‌توان به مراکز خدمات بهداشتی بدر، امام رضا، حسن آباد، امام صادق، غنی‌آباد، قیصرآباد و … اشاره کرد.

منطقه یک، شامل ۳۷ مرکز بهداشت از جمله چمران، لواسان، دزاشیب و… است.

چه کسانی دز چهارم بزنند؟

پیش از این حمید جماعتی، دبیر علمی کمیته کشوری کرونا گفت: «افراد بالاتر از ۱۸ سال که بیشتر از ۶ ماه از آخرین تاریخ تزریق‌شان می‌گذرد، نوبت یادآور واکسن(سوم و یا چهارم) را تزریق کنند.»

جماعتی گفت: «گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که نقص سیستم ایمنی و ببیماری زمینه‌ای دارند، می‌توانند نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.»

آنطور که او گفت در حال حاضر حدود ۴۰ درصد ویرس در گردش کشور مربوط به زیرسویه BA۵ اومیکرون است. آنطور که متخصصان در این مورد می‌گویند سرایت‌پذیری این زیرسویه بالاست اما بیماری‌زایی کمتری نسبت به سویه‌های دلتا و… دارد./ تجارت نیوز

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید