اگر به کرونای جدید مبتلا شدیم چه بخوریم؟

بدون دیدگاه
 

چند روزی است که واریانت BA.۴ و BA.۵ (سویه های جدید امیکرون) در ایران شناسایی شده و میزان ابتلا در کشور روز به روز در حال افزایش است.

پزشکان می‌گویند علائم سرماخوردگی، مشکلات گوارشی مانند اسهال، دل‌درد، تهوع و اختلال در حس بویایی و چشایی از علائم ابتلا به سویه جدید امیکرون است. به نظر می‌رسد واریانت‌های BA.۴ و BA.۵ مانند سویه‌های پیشین امیکرون شامل درگیری ریه کمتری نسبت به نوع دلتاست، اما قدرت سرایت بیشتری دارد. در نتیجه به توصیه فعالان حوزه کرونا، افراد در صورت مشاهده علائم بهتر است حدود یک هفته خود را قرنطینه کنند تا بیماری را به دیگران انتقال ندهند. 

در بیشتر مواقع نیازی به مراجعه به پزشک نیست و استراحت کافی، مصرف مایعات و استفاده از یک داروی ضد التهاب و مسکن باعث بهبودی می‌شود. افراد با علائمی از جمله تب مداوم، سرفه‌های پیش‌رونده، خس خس سینه، کاهش اکسیژن خون و افزایش بی حالی و بی‌رقمی باید حتما به پزشک مراجعه کنند. در نهایت اینکه تکمیل چرخه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در فضاهای بسته، کماکان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به نسخه جدید کروناست. 

دکتر مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: سویه‌های جدید امیکرون به نظر می‌رسد سرایت‌پذیری بالایی دارد، اما در مورد شدت آن تفاوت زیادی دیده نشده است. اگر جمعیت مبتلا به یک میلیون نفر برسد و قرار باشد از هر هزار نفر، یک تا ۲ نفر فوت کنند، از جمعیت مبتلای یک میلیون نفری هم ۲ هزار نفر فوت می کنند. 

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید