بهره‌مندی ۱۰ هزار روستا از آب شرب تا ۳۰ ماه آینده/ سدها ۲۵ میلیارد متر مکعب آب دارند

بدون دیدگاه
 

بهره‌مندی ۱۰ هزار روستا از آب شرب تا ۳۰ ماه آینده/ سدها ۲۵ میلیارد متر مکعب آب دارند

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در ۳۱ استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، “علی اکبر محرابیان” در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اقدام شهرستان ثلاث باباجانی به ‌تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم کشور است که قرارداد آن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت ۳۰ ماه منعقد و در حال حاضر این طرح با شناسایی روستاهای محروم در ۳۱ استان آغاز شده و در این چند ماه برخی از پروژه‌ها نیز به اتمام رسیده است.

به گفته وی، در زمینه آبرسانی به روستاهای محروم علاوه بر همکاری سپاه از ظرفیت گروه‌های خیرین آبرسان که مجمع آن برای اولین بار در کشور تاسیس شد نیز استفاده شده است.

وزیر نیرو از پایان طرح جهاد آبرسانی ظرف ۳۰ ماه آینده خبر داد و افزود: در این ایام به شناسایی روستاهای محروم خواهیم پرداخت تا روستاهایی که از قلم افتاده نیز آبرسانی شوند.

به گفته محرابیان، قرارداد این طرح با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان منعقد شد، اما در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار لازم است که بخش قابل توجه آن در بودجه ۱۴۰۰_۱۴۰۱ تامین شده و مابقی آن در سال‌های آتی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پرداخت‌های سازمان برنامه و بودجه به صورت نقدی تا صددرصد تخصیص پیدا کرده و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اعتبارات خوبی به این طرح اختصاص داده شود تا برای اجرای آن دچار مضیقه مالی نشویم.

وزیر نیرو با اشاره به ۵۰ میلیارد متر مکعب ظرفیت مجموع سدهای کشور گفت: در حال حاضر مجموع ذخایر سدهای کشور بیش از ۲۵ میلیارد مترمکعب است که البته مناطق مختلف کشور از این لحاظ متفاوت هستند.

محرابیان اظهار امیدواری کرد، همانگونه که در موضوع برق با همکاری مردم اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است بتوان با توجه به آگاهی که در جامعه ایجاد شده در موضوع آب هم به همین منوال قدم‌های خوبی برداریم.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه میزان ذخایر سدها ۶۵ درصد است، افزود: در برخی از استان‌ها به‌ویژه استان‌های غربی کشور همچون ایلام، کرمانشاه و غیره شاهد کاهش بارندگی طی دو سال اخیر هستیم که به کمک همکاران، مجموعه آبی که امروز ذخیره کردیم را مدیریت می‌کنیم.

وزیر نیرو در خصوص دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه، گفت: حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آب، فاضلاب و برق تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه، استان بسیار مستعدی است و احداث سدهای خوبی در این استان شروع شده که بخشی از آنها به اتمام رسیده و یا در مراحل نهایی هستند که با توجه ویژه می‌توانیم در مدت زمان یک الی دو سال آنها را نیز به پایان ‌برسانیم. مهم‌ترین این طرح‌ها، طرح گرمسیری است که بخش قابل توجهی از آن زیر کشت قرار گرفته و امیدواریم با تصمیماتی که در این سفر اتخاذ می‌شود بتوانیم به این پروژه سرعت بیشتری بدهیم.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید