اقدام تازه واتس‌اپ برای محدودیت حذف پیام‌ها

بدون دیدگاه
 

خبرهای در مورد به‌روزرسانی‌هایی که واتس‌اپ روی آن‌ها کار می‌کند، این روزها به پای ثابت خبرهای دنیای تکنولوژی تبدیل شده‌اند. به نظر می‌رسد مدیران این شرکت اهمیت پیشرفته و کاربردی بودن پیام‌رسان خود را درک‌ کرده‌اند و سعی می‌کنند تا با ارائه‌ی قابلیت‌های جدید کاربران را راضی نگه دارند. در همین راستا واتس‌اپ ظاهراً قصد دارد محدودیت «پاک کردن پیام برای همه» (Delete For Everyone) را به ۲ روز افزایش دهد تا کاربران برای پاک کردن پیام‌های خود فرصت بیشتری در دسترس داشته باشند.

اقدام تازه واتس‌اپ برای محدودیت حذف پیام‌ها

افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت‌های واتس‌اپ یعنی «WABetaInfo» در جدیدترین گزارش خود به نقل از برخی کاربران آورده که آن‌ها در جدیدترین نسخه‌ی بتای واتس‌اپ می‌توانند تا مدت زمان بیشتری پس از ارسال پیام‌ها، آن‌ها را پاک کنند. فعلاً این پیام‌رسان روی این قابلیت کار می‌کند و تنها کاربران بتا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. اما اگر این قابلیت برای عموم کاربران منتشر شود، آن‌ها قادر خواهند بود تا ۲ روز و ۱۲ ساعت بعد از ارسال پیام‌، آن را هم برای خود و هم برای کاربر مورد نظر پاک کنند.

اقدام تازه واتس‌اپ برای محدودیت حذف پیام‌ها

در حال حاضر باید اشاره کنیم که محدودیت زمانی برای حذف پیام‌ها برای همه‌ ۱ ساعت و ۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه است. طبق گزارش و تصویری که WABetaInfo از این قابلیت در وب‌سایت خود منتشر کرده، گزینه‌ی «delete for everyone» هنگام حذف پیام پس از گذشت محدودیت زمانی حال حاضر (۱ ساعت و ۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه) همچنان برای استفاده‌ی کاربران در دسترس است و آن‌ها می‌توانند تا ۲ روز و ۱۲ ساعت بعد از این قابلیت کاربردی استفاده کنند.

همچنین گفته می‌شود که در آینده واتس‌اپ قرار است امکان حذف پیام‌ها را برای مدیران گروه‌ها را ارائه کند تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند به‌ویژه گروه‌های پرتعداد را مدیریت کنند. واتساپ تاکنون زمان رسمی را برای انتشار این قابلیت اعلام نکرده، اما انتظار داریم این قابلیت در آینده‌ای نزدیک برای همه‌ی کاربران این پیام‌رسان در دسترس قرار بگیرد.

واتس‌اپ با دارا بودن بیشتر از ۲ میلیارد کاربر در بیش از ۱۸۰ کشور جهان، پرطرفدارترین پیام‌رسان محسوب می‌شود. در آخرین‌های گزارش‌های منتشر شده به این موضوع اشاره شد که این پیام‌رسان هم اکنون در گوگل پلی بیش از ۵ میلیارد بار دانلود شده که با این وجود می‌توان آن را به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان به شمار آورد. این اپلیکیشن از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد تاکنون قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی را دریافت کرده است و به نظر هم نمی‌رسد به این زودی‌ها روند دریافت قابلیت‌های جدید را متوقف کند.

جدیدترین گزارش‌ها در مورد قابلیت‌های جدید واتساپ حاکی از آن است که این پلتفرم قابلیت پیش‌نمایش پیشرفته لینک‌ها در استاتوس را آزمایش می‌کند. در حال حاضر اگر بخواهید لینکی را در بخش استاتوس واتس‌اپ با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، تنها متن و آدرس آن به دیگران نشان داده می‌شود. پیش‌نمایش پیشرفته لینک‌ها به کاربرانی که از استاتوس شما بازدید می‌کنند، اطلاعاتی در مورد محتوای آن لینک نشان خواهد داد.

همچنین طبق جدیدترین پست «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در فیس‌بوک، قابلیت انتقال چت اندروید به iOS به‌زودی در دسترس کاربران واتس‌اپ قرار می‌گیرد. در حال حاضر، این ویژگی به صورت بتا در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد همه‌ی اطلاعات حساب کاربری واتساپ خود را از جمله چت‌ها، عکس پروفایل، تاریخچه‌ی چت‌ها، رسانه‌ها و حتی تنظیمات را از سیستم‌عامل اندروید به iOS منتقل کنند.

اقدام تازه واتس‌اپ برای محدودیت حذف پیام‌ها

گفته می‌شود که این پیام‌رسان قابلیت‌ جدید دیگری را آزمایش می‌کند که کاربران به وسیله‌ی آن می‌توانند از طریق چند گوشی یا تبلت به یک حساب کاربری دسترسی داشته باشند و با سایر کاربران چت کنند.  در همین زمینه، کاربران باید کد QR روی صفحه را با گوشی یا تبلت ثانویه‌ی خود اسکن کنند یا کد آن را وارد نمایند تا به‌عنوان دیوایس دوم به یک حساب کاربری به صورت هم‌زمان متصل شوند. این قابلیت بسیار کاربردی در بخش جدیدی با عنوان «Register Device as Companion» قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند با پیروی از دستورالعمل موجود، به‌راحتی تبلت یا گوشی دیگر خود را به یک حساب کاربری وصل کنند.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید