قابیلت‌های جدید اینستاگرام

بدون دیدگاه
 

اینستاگرام اوایل سال جاری میلادی به تولیدکنندگان محتوا امکان داد سرویس اشتراکی برای صفحه‌ی خود راه‌اندازی کنند. این قابلیت در آن زمان به‌صورت محدود دردسترس قرار گرفت و آن‌طور که ورج می‌نویسد Instagram قابلیت‌های جدیدی معرفی کرده تا سرویس اشتراکی را بهینه‌تر کند. اینستاگرام به وضوح در تلاش است در زمینه‌ی سرویس‌های اشتراکی تبدیل به رقیب بهتری برای توییتر شود.

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، در ویدیوی جدیدی اعلام کرده که پلتفرم تحت مدیریتش قصد دارد «به بهترین مکان درآمدزایی آنلاین برای تولیدکنندگان محتوا» تبدیل شود. موسری می‌گوید قابلیت‌های جدید اینستاگرام در پاسخ به بازخورد‌های کاربرانی که به‌صورت محدود سرویس اشتراکی را دریافت کرده بودند توسعه داده شده‌اند.

مهم‌ترین قابلیت جدید اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد پست‌هایشان را صرفاً برای کاربران اشتراکی منتشر کنند. تولیدکنندگان قبلا می‌توانستند در بخش استوری چنین کاری انجام دهند، اما اکنون می‌توانند محتوا‌هایی غنی‌تر به‌صورت اختصاصی برای مشترکین صفحه‌ی خود منتشر کنند.

آدام موسری می‌گوید انتشار پست مخصوص کاربران اشتراکی، پردرخواست‌ترین قابلیت تولیدکنندگان محتوا در چند وقت اخیر بوده است. از این پس در پروفایل تولیدکنندگان محتوا تب جدیدی تحت عنوان «صفحه‌ی اصلی مشترکین» اضافه می‌شود. تنها کاربران اشتراکی می‌توانند پست‌ها و Reel‌های این صفحه را ببینند.

تولیدکنندگان محتوا می‌توانند هزینه‌ی اشتراک صفحه‌ی خود را از ۰٫۹۹ دلار تا ۹۹٫۹۹ دلار تعیین کنند. کاربرانی که مشترک شوند برچسبی به رنگ ارغوانی دریافت می‌کنند تا تولیدکننده‌ی محتوا بتواند آن‌ها را از دیگر کاربران تشخیص دهد.

تولیدکنندگان محتوا افزون‌بر انتشار پست اختصاصی در فید و بخش Reels، می‌توانند ویدیو‌های زنده را نیز به‌صورت اختصاصی برای مشترکین خود پخش کنند. دیگر قابلیتی که اینستاگرام معرفی کرده به تولیدکنندگان امکان می‌دهد با حداکثر ۳۰ نفر از مشترکین خود ازطریق دایرکت گروهی به‌صورت هم‌زمان چت کنند.

 

آدام موسری می‌گوید اینستاگرام در ماه‌های اخیر قابلیت اشتراک را برای تعداد بیشتری از کاربران منتشر کرده و اکنون ده‌ها هزار نفر از تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده به این قابلیت دسترسی دارند. موسری می‌گوید قابلیت موردبحث در آینده برای کاربران سایر مناطق دنیا نیز دردسترس قرار می‌گیرد: «این تنها یک قدم در مسیری بسیار طولانی‌تر است تا به تولیدکنندگان محتوا در تمامی مناطق، مجموعه‌ای از ابزار‌های کامل برای درآمدزایی ارائه دهیم. دررابطه‌با این قابلیت جدید بسیار هیجان‌زده هستیم.»

توسعه‌دهندگان اینستاگرام در حال کار روی قابلیت‌های جدید و مهمی هستند که در آینده دردسترس قرار می‌گیرند. یکی از این تغییرات، فید تمام‌صفحه است. موسری می‌گوید احتمالاً چند ماه تا به‌روزرسانی طراحی فید اصلی برای تمامی کاربران فاصله داریم. اینستاگرام در حال همکاری با عکاسان است تا فید جدید را که به‌طور ویژه با تمرکز بر محتوای ویدیویی توسعه داده شده است بهینه‌تر کند تا عکس‌ها نیز به‌خوبی نمایش داده شوند.

اوایل سال جاری میلادی فید زمانی اینستاگرام مجددا دردسترس قرار گرفت و به‌نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان این شبکه‌ی اجتماعی در حال گوش دادن به بازخورد‌های کاربران هستند.

اینستاگرام در چند وقت اخیر میزبان تغییراتی مثبت شده است. نسخه‌ی وب این سرویس اکنون امکان آغاز پخش زنده را ارائه می‌دهد و مدتی پیش نسخه‌ی iOS اینستاگرام میزبان قابلیت حذف کامل حساب کاربری شد. اینستاگرام همچنین روی نوعی ابزار هوش مصنوعی کار می‌کند که توانایی تخمین سن کاربران را دارد.

درحالی‌که اینستاگرام مشغول اضافه کردن قابلیت‌های جدید به پلتفرم خود است، گزارش‌های متعدد می‌گویند که به دلیل بالا گرفتن تنش در بین قانون‌گذاران اروپایی و آمریکایی امکان دارد این شبکه‌ی اجتماعی در اروپا فیلتر شود.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید