آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی سوادکوه شمالی

بدون دیدگاه
 

سرهنگ مجید ذکریایی اظهار داشت: حوالی ظهر امروز وقوع یک مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی محدوده اطراف سد سنبل‌رود سوادکوه شمالی به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش شد که در کمترین زمان ممکن نیروها برای مهار آتش‌سوزی به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان این‌که مساحت محدوده آتش‌سوزی حدود ۲ هکتار بود، ادامه داد: پوشش گیاهی محدوده دچار حریق، جنگلی- مرتعی است و با توجه به وجود درخت‌های سوزنی‌برگ و خشک بودن پوشش گیاهی در این فصل، سرعت پیش‌روی آتش کمی بیشتر از شرایط معمول بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران افزود: باتوجه به گرمی نسبی دمای هوا در منطقه امکان مهار آتش‌سوزی از سوی نیروهای یگان حفاظت به طور کامل امکان‌پذیر نشد و در نهایت با همراهی مدیریت بحران استانداری مازندران، بالگرد به منطقه اعزام شد.

وی با بیان اینکه پیگیری های استاندار مازندران در ماه های گذشته برای تحویل چند فروند بالگرد به استان اکنون برای مهار آتش سوزی و جلوگیری از خسارت های بیشتر به عرصه های ملی اکنون به کار گرفته شده و تأثیرش مثبتش را گذاشته است، گفت: با تلاش جمعی و همراهی گروه هوایی مهار آتش با بالگرد و نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی آتش‌سوزی در منطقه مهار شد.

سرهنگ ذکریایی درباره عامل وقوع آتش‌سوزی نیز تصریح کرد: آتش‌سوزی بر اثر عامل انسانی و بی‌توجهی‌هایی که در عرصه‌های طبیعی رخ می‌دهد ایجاد شده است و بنابراین همواره از مسافران و شهروندان درخواست می‌کنیم که تا حد امکان از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش نیز هنگام خروج از عرصه، از خاموش شدن کامل بقایای آتش اطمینان یابند، اما متأسفانه این بی‌توجهی‌ها همچنان مشاهده می‌شود.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید