صورتجلسه ایرادهای ۲ ورزشگاه‌ نوبنیاد شیراز و پرسشی که بی‌پاسخ ماند

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دو ورزشگاه در حالی مورد بازدید قرار گرفت که هیچ نشانی از فعالیت پیمانکاران شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای رفع نواقص دیده نشد، ورزشگاه‌هایی که در دولت قبل افتتاح رسمی شدند اما با نواقص زیادی برای بهره‌برداری روبرو هستند. 

پرسش‌های بی‌پاسخ خبرنگار ایرنا

پرسش‌های خبرنگار ایرنا از مقام‌های کشوری در این بازدید مبنی بر اینکه سرانجام این دو ورزشگاه چه زمانی به بهره برداری کامل می‌رسند بی‌پاسخ ماند. 

ابولفتحی معاون فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در پاسخ به این پرسش گفت: به روابط عمومی شرکت توسعه در تهران تماس بگیرید تا پاسخ سوال شما را بدهند.

درستکار معاون اجرایی شرکت توسعه نیز ابتدا از خبرنگار ایرنا کارت شناسایی خواست که دست اندرکاران ورزش و جوانان پاسخ او را دادند اما بازهم پاسخ نداد که این ورزشگاه‌ها چه زمانی به بهره برداری می رسند.

صورتجلسه ایرادهای ورزشگاه‌های پارس و ۶ هزار نفره شیراز و پرسشی که بی‌پاسخ ماند
صحبت خبرنگار ایرنا با معاون فنی شرکت توسعه وزارت ورزش 

 ۷۰ ایرادی که پارسال صورتجلسه شده بود

ایرادات این ورزشگاه‌ها در حالی بار دیگر صورتجلسه شد که مدیرکل وقت اداره کل ورزش و جوانان فارس پنجم تیرماه ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از ورزشگاه پارس با بیان اینکه شرکت توسعه و نگهداری وزارت ورزش و جوانان مجری این طرح بزرگ است و باید مشکلات را رفع کند، گفته بود: به دلیل اینکه بیش از ۷۰ مورد مشکلات جزیی و کلی وجود دارد هنوز تحویل ورزشگاه به مجموعه ما قطعی نشده است.

عباس حاجی زاده ادامه داد: زمانی که در اداره کل مشغول به کار شدم صوتجلسه ای برای تحویل قطعی آوردند اما از آنجا که مشکلات توسط مجری طرح برطرف نشده بود، امضا نکردم.

وی اضافه کرد: رسم براین است که وقتی مجموعه ورزشی ساخته می شود طی یک سال به صورت موقت تحویل اداره کل ورزش و جوانان می شود تا پس از رویت مشکلات آنگاه به شرکت مجری طرح اعلام می شود که مشکلات را برطرف کنند برای همین هم تحویل موقت شده است.

سالن ۶ هزار نفره و پارس شیراز با فشارهای سیاسی، نیمه‌تمام افتتاح شده است

اما هشتم تیرماه ۱۴۰۱ مدیرکل ورزش و جوانان فارس در بازدید از خبرگزاری ایرنا  گفت: سالن ۶ هزار نفره سردار سلیمانی شیراز تیرماه ۱۴۰۰ و در روزهای پایانی دولت دوازدهم با فشارهای سیاسی به صورت نیمه تمام افتاح شد.

حیدر صفرپور در خصوص ورزشگاه ۵۰ هزار نفری فارس هم گفت: دو مجموعه بزرگ ورزشی این استان همچون سالن سردار سلیمانی و ورزشگاه ۵۰ نفزی پارس که می توانستند به عنوان یک نگین درخشان برای فارس در سطح کشور باشند امروز  به عنوان یک معضل بزرگ و جدی تلقی می شوند که با فشار های غیر ورزشی آن هم عجولانه، نیمه تمام افتتاح شده اند که نواقص های زیادی دارند.

صورتجلسه ایرادهای ورزشگاه‌های پارس و ۶ هزار نفره شیراز و پرسشی که بی‌پاسخ ماند
نشان دادن ایراد های کفپوش سالن ۶ هزار نفره شیراز توسط مدیر کل ورزش و جوانان فارس 

نوید تکمیل و بهره برداری هفته دولت (شهریور ۱۴۰۱ )

وی تاکید کرد : شرکت تجهیز و توسعه اماکن وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی پروژه‌های بزرگ مکلف شده است تا این طرح را تا هفته دولت (شهریور ۱۴۰۱) تکمیل و به بهره برداری برساند.

۴۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در فارس وجود دارد

صفرپور اضافه کرد: ساختار اداره کل ورزش و جوانان در سطح کشور به نحوی نیست که نیروهای فنی و متخصص در این حوزه تعریف شده باشد، از طرف دیگر حجم این پروژه ها و تعداد آنها امروز زیاد شده طوری که در استان فارس ۴۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد و این پروژه ها هم از نظر زمان بندی و هم از بابت اعتباری، اعداد کلانی برای تکمیل شدن نیاز دارند.

داستان این دو ورزشگاه

 سالن ورزشی ۶ هزار نفری شیراز که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب  به شیرازدر سال ۱۳۸۷ است که  ۲۴ تیر ماه  ۱۴۰۰  در دولت دوازدهم پس از ۱۳ سال با حضور معاون وقت وزارت ورزش و جوانان  بدون تأسیسات آب و برق و گاز افتتاح شد.

در سال ۱۳۷۴ که فوتبال فارس حال و روز خوبی داشت،جرقه ساخت یک ورزشگاه بزرگ در شهر شیراز زده شد که ابتدا قرار بود ورزشگاه پارس در شهرک صدرا یا شهرک گلستان در شمال غرب شیراز ساخته شود اما این امر میسر نشد و کلنگ آن در جنوب شیراز در منطقه میانرود به زمین زده شد.

آنچه باعث شد کار ساخت این ورزشگاه به تاخیر بیفتد بودجه های کم و عدم تخصیص بموقع آن بوده که همین امر سبب شد کار ساخت این ورزشگاه طولانی شود و به قول برخی مردم به اثر باستانی تبدیل شود.

صورتجلسه ایرادهای ورزشگاه‌های پارس و ۶ هزار نفره شیراز و پرسشی که بی‌پاسخ ماند
چمن ورزشگاه پارس ،۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ 

بر اساس برآورد کارشناسان در دولت نهم و دهم، بودجه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال نیاز بود تا این ورزشگاه به اتمام برسد که این رقم اختصاص یافت اما ساخت ورزشگاه میسر نشد و چند سال هم تمام کارگاه های آن تعطیل شد تا این پروژه با هزینه چندین برابری در دولت تدبیر و امید، کار ادامه ساخت آن به سرعت دنبال و به صورت ناقص افتتاح شود.

 ورزشگاه پارس شیراز(میانرود ) با ظرفیت ۵۰ هزار تماشاگر  که ۲۲ سال قبل، کلنگ احداث آن به زمین شده بود سرانجام ۳۱ فروردین ماه ۹۶  با حضور  مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان وفت با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از بودجه ملی و استانی افتتاح شد اما هم اینک زمین چمن آن برای سومین بار زیر کشت رفته است.

صورتجلسه ایرادهای ورزشگاه‌های پارس و ۶ هزار نفره شیراز و پرسشی که بی‌پاسخ ماند
سالن ۶ هزار نفره شهید سلیمانی شیراز 
اخبارورزش
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید