۱۱۹ قلم داروی معمولی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

بدون دیدگاه
 

حسین شمالی گفت: یک دوگانگی وجود داشت بین حمایت از صنعت و استمرار تولید دارو‌ها و افزایش قیمت و هزینه‌های مردم برای دارو. قیمت‌های دارو توسط سازمان غذا و دارو به صورت ادواری و سنواتی تعیین می‌شد، اما از ابتدای سال با توجه به قانون بودجه و حساسیت دولت روی پرداختی مردم در مورد هزینه‌های سالم روند قیمت گذاری مدتی متوقف شد تا اینکه همه زیرساخت‌ها آماده اجرای این طرح شوند تا مسئله دوگان حل شود و حمایت منطقی از صنعت داشته باشیم. 

معاون حوزه دارو در سازمان غذا و دارو بیان کرد: همچنین مسئله پرداختی اضافه بیماران بابت رشد هزینه‌ها با این روند باید حل شود، در این طرح حدود یک سال است که سازمان غذا و دارو با همکاری تمام نهاد‌های ذی نفع از جمله بیمه‌های درمان، سازمان برنامه و بودجه، وزارت رفاه و نمایندگان مجلس و کمیسیون مربوطه این طرح را طراحی کرده به نحوی که در کنار حمایت از صنعت برای ادامه حیات، مردم هم هزینه اضافی بابت افزایش قیمت برخی اقلام دارویی پرداخت نکنند. 

شمالی ادامه داد: نزدیک به ۱۴۰۰ قلم دارویی که قبلا بیمه‌ای بوده هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد تا مردم بخواهند هزینه بیشتری پرداخت کنند، نگرانی بابت دارو‌های پرمصرف و ضروری بیمارانی مانند دارو‌های بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی بود که تحت پوشش بیمه نبودند. 

معاون حوزه دارو در سازمان غذا و دارو اضافه کرد: نگرانی وجود داشت که در صورت افزایش قیمت هزینه روی دوش بیماران باشد، نزدیک به ۳۶۶ قلم از دارو‌های ضروری و پر مصرف بیماران از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه تحت پوشش بیمه قرار گرفته که قبلا نبوده است و اگر بیماران با نسخه معتبر پزشک به داروخانه مراجعه کنند هیچ افزایش قیمتی متوجه آن‌ها نخواهد بود. 

شمالی بیان کرد: در آینده نزدیک برنامه داریم تا با تایید شورای عالی بیمه دارو‌های بسیار معمول، یعنی حدود ۱۱۹ قلم از این دارو‌ها را مانند داروی سرما خوردگی تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید