آخرین جزئیات اجرای رتبه‌بندی معلمان از زبان وزیر آموزش و پرورش

بدون دیدگاه
 

یوسف نوری در برنامه زنده تلویزیونی گفت: از سال ۹۱ جمعیت دانش آموزی کشور به مرور اضافه شده است به صورتی که برای سال تحصیلی جاری حدود ۱۶ میلیون دانش آموز خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رشد دانش آموزان در هر سال تحصیلی نیازمند کلاس و معلمان و امکانات بیشتر است و برخی از این رشد دانش آموزان در مناطق پر تراکم خواهد بود.

نوری ادامه داد: در سال ۱۴٠٠ تعداد ۷۱ هزار و ۹۰۰ نفر از همکاران بازنشسته داشته ایم که امسال بیش از ۷۸هزار نفر بازنشسته خواهیم داشت در صورتی که حداکثر جذب وزارت آموزش و پرورش ۲۵ هزار نفر است.

اوافزود: در حال حاضر ۱۵ هزار دانشجوی ترم آخر در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند که گفته ایم در تابستان ترم آخر خود را به صورت فشرده ادامه دهند و از مهر جذب مدارس شوند.

به گفته وی برخی از مدارس غیر دولتی که وابسته به افرادی هستند و معتقدم که باید مدارس غیر دولتی کاملا شفاف سازی در خصوص شهریه داشته باشند.

او در خصوص پرداخت شهریه برخی مدارس غیر دولتی به حساب انجمن های خیریه گفت: ااگر ین کار به دلیل مسائل مالیاتی باشد درست نیست و مالیات به نوعی بودجه و منابع دولت محسوب می شود.

نوری ادامه داد: دغدغه بنده این است که آموزش و پرورش دغدغه ملی شود که خیلی ها آنها را تنها بیان می کنند، اما باید اعمال شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دغدغه بنده این است که آموزش و پرورش دغدغه ملی شود که خیلی ها آنها را تنها بیان می کنند، اما باید اعمال شود. سال ۸۴ به آقای احمدی نژاد در هر دو دوره رای دادم و در سال ۹۲ به آقای قالیباف رای دادم و در سال ۱۴۰۰ به آقا رئیسی رای دادم.

نوری بیان کرد: آموزش و پرورش از ارکان نظام است و نباید خصوصی شود، این از فرمایشات مقام معظم است که فرموده اند با خصوصی سازی آموزش و پرورش به اینصورت موافق نیستند و نظام های آموزشی در دنیا هم همین هستند و این یک نظر بسیار بلند کارشناسی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در جامعه فرهنگیان، دکتر نجفی به عنوان وزیر ۸ سال سرسختانه مسئولیت خویش را بر عهده داشتند و دولت دکتر هاشمی رفسنجانی در آن زمان حمایت های زیادی داشته اند، منتهی گرایش ایشان به صورت آموزش و پرورش و تربیت انقلابی نبوده است.

نوری بیان کرد: نقطه اوج بعدی آقای حاجی بابایی بود که از بدنه آموزش و پرورش به شمار می آمدند و دوره ایشان چند کار انجام شد که یکی معروف به بیمه طلایی و تصویب سند تحول بنیادین بود.

او افزود: اگر امور تربیتی با تصور شهید باهنر اجرایی می شد، آموزش و پرورش به طرح تحول بنیادین حتما دست پیدا می کرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در برخی موقف ها موجب غفلت هایی شده ایم، مثلا حذف امور تربیتی. همچنین مقاومت در طرح اجرای ۲۰۳۰ که با فرهنگ ایران همخوانی ندارد و با دین مغایر است.

نوری بیان کرد: اگر بخواهیم طرح تحول بنیادین انجام شود، قطعا باید معلم را آماده نگه داریم و به او انگیزه دهیم. بخشی از انگیزه این است که او را در فرایندی قرار دهیم و ابلاغ کار رتبه بندی معلمان را انجام دهیم که آیت الله رئیسی در خرداد سال گذشته وعده داده بود که سریع آن را اجرایی خواهد کرد و به علت ناپایدار بودن بودجه به سال آینده موکول شد.

او ادامه داد: همگرایی دولت جدید باعث اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان شده است، اگر سازمان پژوهش به حرکت بیفتد آموزش و پرورش هم حرکت خواهد کرد، باید توجه جدی به سازمان پژوهش داشته باشیم؛ چرا که سازمان پژوهش طرح را آماده می کند و مابقی اجرایی سازی خواهد کرد./ خبرنامه دانشجویان

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید