پایبندی امارات به استراتژی به صفر رساندن مشکلات/ ابوظبی به دنبال اعزام سفیر به تهران است

بدون دیدگاه
 

پایبندی امارات به استراتژی به صفر رساندن مشکلات/ ابوظبی به دنبال اعزام سفیر به تهران است

ابوظبی اعلام کرد که در حال بررسی اعزام سفیر به تهران و از سرگیری روابط با ایران است.

به گزارش ایلنا، دنبال‌کنندگان امور خلیج فارس چند ساعت پیش از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی و دیدار با رهبران منطقه، شاهد اعلام مواضع امارات مبنی بر خودداری این کشور از قرار گرفتن به عنوان جزیی از محور ضدایرانی و تاکید ابوظبی بر تمایل این کشور برای ادامه پایبندی به استراتژی به صفر رساندن مشکلات بودند.

به گفته ناظران، امارات خواستار برقراری روابط با بازیگران مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس منافع مشترک است، استراتژی که تاکنون به بازگشایی کانال‌های جدیدی در روابط امارات با ترکیه، قطر، ایران و اسرائیل منجر شده است.

العرب در ادامه می‌نویسد: امارات تلاش می‌کند تا از طریق گفت‌وگوهای خاص با ایران منطقه خلیج فارس را از عناصر بحران پاک کند چراکه وضعیت مبهم مبتنی بر تنش‌های مستمر و بدون افق راه‌حل، کشورهای منطقه را از ایفای نقش اساسی خود باز خواهد داشت، امارات همچنین تلاش می‌کند تا توانمندی‌های خود در حوزه اقتصادی و علمی را توسعه دهد و توانمندی‌های خود را برای رسیدن به کشورهای توسعه یافته و رقابت با آنها سرمایه‌گذاری کند. ابوظبی معتقد است که روابط خارجی این کشور فارغ از اهمیت آن نباید به قیمت منافع این کشور تمام شود.

انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک روز گذشته جمعه در این باره اعلام کرد که امارات در هیچ محوری در منطقه علیه ایران قرار نخواهد گرفت. وی در عین حال عضویت کشورش در هرگونه ائتلاف منطقه‌ای را رد نکرد و گفت مگر آنکه به هیچ کشور دیگری آسیبی وارد نکند.

قرقاش در مصاحبه‌ای تصویری با خبرنگاران گفت:‌ دهه آینده نمی‌تواند مانند دهه گذشته باشد، در دهه جدید، تنش زدایی باید کلید بخورد.

وی افزود: اقتصاد یکی از ابزارهای ایجاد اعتماد متقابل بیشتر در منطقه است. ما باید از اقتصاد در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم تا برای تنش‌زدایی بزرگ سیاسی تلاش کنیم.

قرقاش همچنین با تاکید بر اینکه امارات در تلاش است تا سفیر خود را به تهران ارسال کند و به دنبال بازسازی روابط خود با ایران است، گفت: رویکرد تقابلی با ایران گزینه مورد حمایت امارات نیست.

قرقاش همچنین گفت: ما آماده همکاری هستیم، اما نه همکاری که کشور دیگری را در منطقه هدف قرار می‌دهد. 

وی تاکید کرد: یک سری مسائل حل نشده باقی مانده است اما امیدواریم که از طرق سیاسی آنها را حل کنیم. گفت‌وگوهای ما با ایران درباره اعزام سفیر به تهران در جریان است.

انتهای پیام/

اخبارجهان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید