درخواست کردهای همپیمان آمریکا از ایران برای ممانعت از حمله جدید ترکیه به سوریه

بدون دیدگاه
 

فرمانده نیروهای کرد سوریه از ایران و روسیه خواست مانع انجام دادن حملات جدید ترکیه به مناطق شمالی سوریه شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرمانده نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا در سوریه، روز جمعه از روسیه و ایران خواست مانع از انجام دادن حمله‌ای جدید از سوی ترکیه در شمال این کشور شوند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه که قرار است با همتایان روسی و ایرانی خود در تهران در نشست آستانه درباره سوریه رایزنی کند، هشدار داده بود که ممکن است به زودی حمله‌ای جدید علیه نیروهای مبارز کرد در سوریه انجام دهد.

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای موسوم به «سوریه دموکراتیک » ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا را به اتخاذ موضعی «ضعیف» متهم کرد که «برای پایان دادن به این تهدیدها کافی نیست.»

عبدی مدعی شد، به دنبال مذاکرات با روسیه، نیروهای کرد به حکومت سوریه اجازه دادند نظامیان بیشتری به مناطق تحت کنترل کردها مانند کوبانی و منبج در شمال این کشور وارد کنند.

روسیه، ترکیه و ایران در سال‌های اخیر مذاکراتی موسوم به «روند صلح آستانه» درباره سوریه برای پایان دادن به جنگ سوریه که بیش از یازده سال طول کشیده، برگزار کرده‌اند.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ حملاتی علیه نیروهای کرد، داعش و نیروهای هم‌پیمان بشار اسد، رییس جمهور سوریه انجام داده است.

دولت سوریه بارها تهدیدهای ترکیه را برای انجام دادن حملات جدید محکوم کرده و طرح اردوغان برای ایجاد «منطقه امن» در سوریه را اقدامی علیه اتحاد و یکپارچگی این کشور تلقی کرده است.

انتهای پیام

اخبارسیاسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید