فردا سیارکی با فاصله اندک از کنار زمین می‌گذرد!

بدون دیدگاه
 

سیارکی به اندازه یک آسمان‌خراش ۵۰ طبقه، در روز یکشنبه از کنار زمین عبور می‌کند و نزدیک‌ترین فاصله خود را به سیاره ما در نزدیک به ۱۰۰ سال اخیر خواهد داشت.

بر اساس گزارش لایو ساینس و به گفته ناسا، این صخره فضایی که ۲۰۲۲ KY۴ نام دارد، با فاصله‌ای نزدیک به ۶ میلیون کیلومتر از زمین که معادل بیش از ۱۶ برابر میانگین فاصله بین زمین و ماه است، از کنار سیاره‌ها عبور خواهد کرد. این فاصله بسیار دورتر از سیارک ۲۰۲۲ NF است که در هفتم ژوئیه با فاصله ۹۰ هزار کیلومتری یا حدود ۲۳ درصد میانگین فاصله زمین و ماه از کنار سیاره ما گذر کرد.

به گفته ناسا، سیارک ۲۰۲۲ KY۴ در عریض‌ترین نقطه قابل مشاهده خود حدود ۸۸ متر قطر دارد و سرعت آن ۲۷ هزار کیلومتر بر ساعت تخمین زده می‌شود. برای درک بهتر باید بدانید که این سرعت هشت برابر سریعتر از سرعت گلوله اسلحه است.

این سنگ فضایی قبلا چندین بار به زمین نزدیک شده است که آخرین آن‌ها در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۴۸ بوده است. طبق محاسبات ناسا، این سیارک تا ماه می‌سال ۲۰۴۸ به سیاره ما نزدیک نخواهد شد.

ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی هزاران جرم نزدیک به زمین را از نزدیک زیر نظر دارند. حتی اگر مسیر یک سیارک آن را میلیون‌ها کیلومتر از سیاره ما دور کند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که مدار سیارک پس از برهم کنش با گرانش یک جرم بزرگتر، مانند یک سیاره، کمی تغییر کند. حتی چنین تغییر کوچکی می‌تواند به طور بالقوه یک سیارک را در آینده در مسیر برخورد با زمین قرار دهد./ باشگاه خبرنگاران

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید