تابستان خود را چگونه گذراندید؛ جاده تهران- ترکیه در قرق لیگ برتری‌ها

بدون دیدگاه
 

به گزارش ایرنا، ۲۷ روز تا آغاز بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقیست و ۱۶ تیم حاضر در این فصل، تمرینات خود را با شدت بسیار زیاد پیگیری می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود در لیگ برسند.

یکی از مهمترین بخش‌های تمرینات پیش‌فصل به برگزاری اردو اختصاص دارد. جایی که تقریبا همه تیم‌های مطرح و حتی ناشناخته در نقاط مختلف جهان چند روز را به صورت شبانه‌روز در کمپ می‌مانند و تمرین می‌کنند. معمولا برای ایجاد فضایی مناسب و حال و هوایی متفاوت، این اردوها در فضایی خارج از تمرینات روزمره تیم‌ها برگزار می‌شود.

تیم‌های حاضر در لیگ بیست و دوم اما ۲ مقصد مشخص را برای تمرینات پیش‌فصل در نظر گرفته‌اند. اردوی اصلی ۹ تیم در تهران به انجام خواهد رسید و هفت تیم نیز به ترکیه می‌روند. البته در بین تیم‌هایی که در تهران اردو می‌زنند، پرسپولیس ممکن است عازم ترکیه شود و در میان تیم‌هایی که به ترکیه می‌روند احتمال دارد گل‌گهر در پایتخت مانده و قید سفر به کشور همسایه را بزند. درباره استقلال هم هنوز سفر به ترکیه ۱۰۰درصد قطعی نشده است.

تیم‌هایی که به ترکیه می‌روند

تراکتور تبریز، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، هوادار تهران، نساجی مازندران و احتمالا گل‌گهر سیرجان تیم‌هایی هستند که یا در ترکیه هستند و یا به زودی راهی این کشور خواهند شد و اردوی برون‌مرزیِ پیش فصل را در این کشور برپا می‌کنند. تراکتور در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برد و فولاد هم در غیاب چند بازیکنش به این کشور رفت. سپاهان از ۲۹ تیرماه در این کشور کمپ خود را دایر خواهد کرد.

نساجی مازندران بعد از اردوی ساری به ترکیه سفر خواهد کرد و هوادار نیز با ساکت الهامی برای آماده‌سازی به این کشور می‌رود. ماجرا درباره استقلال و گل‌گهر اما ۱۰۰درصد نشده است. ریکاردو ساپینتو و امیر قلعه‌نویی تمایل دارند تا برای آمادگی ۱۰۰درصد نفرات خود و برگزاری چند بازی دوستانه راهی این کشور شوند اما ممکن است در لحظه آخر اتفاقات دیگری رخ بدهد.

تابستان خود را چگونه گذراندید؛ جاده تهران- ترکیه در قرق لیگ برتری‌ها

تیم‌هایی که تهران را انتخاب کرده‌اند

۹ تیم دیگر اما مهمترین اردوی پیش‌فصل خود را در پایتخت به انجام می‌رسانند و در تهران بازی‌های دوستانه‌ای را ترتیب داده‌اند. پرسپولیس، مس رفسنجان، ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم اراک، پیکان تهران، صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، ملوان بندرانزلی و مس کرمان این تیم‌ها را تشکیل می‌دهند.

پرسپولیس همچنان امیدوار است تا بتواند با پیدا کردن اسپانسر به ترکیه برود و اردویی برون‌مرزی داشته باشد. یحیی گل‌محمدی معتقد است اردوی تهران نمی‌تواند به تیمش کمک چندانی کند.

تیم‌هایی چون صنعت نفت آبادان به جز تهران در شهر دیگری نیز اردو می‌زنند. شاگردان رضا پرکاش ابتدا به بروجن رفته‌اند و در ادامه برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی به پایتخت می‌آیند. ملوان هم هنوز حضورش در تهران قطعی نشده است.

اگر همین تقسیم‌بندی کنونی را قطعی بدانیم، از بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ بیست و دوم ۵۶ درصد تیم‌ها در تهران اردو می‌زنند و ۴۴ درصد از آنها راهی ترکیه می‌شوند. دو مقصدی که به پرجاذبه‌ترین مکان‌ها برای تیم‌های لیگ برتری تبدیل شده‌ا و آنها تابستانِ خود را در این ۲ مکان سپری کرده‌ و خواهند کرد.

اخبارورزش
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید