حفظ اسرار خانواده بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد

بدون دیدگاه
 

گروه ایرنا زندگی- رازها می توانند کوچک و بی اهمیت باشند مانند برنامه ریزی برای برگزاری یک جشن تولد غافلگیرکننده یا برنامه ریزی یک سفر برای تعطیلات بهار. این نوع اسرار – و نگهبانان آنها – هیچ آسیبی برای اعضای خانواده ندارند. اما از سوی دیگر، اسرار آسیب زا، دردناک یا تغییر دهنده زندگی به طور بالقوه می تواند برای مدتی به سلامت روان و رفاه کل خانواده آسیب برسانند.

بنابراین آیا باید اسرار را از خانواده خود حفظ کرد؟ در این گزارش به دلایلی اشاره شده است که ممکن است ادامه این کار مضر باشد. رازهایی که اغلب از اعضای خانواده حفظ می شود شامل مسائل مالی، مشکلات جدی سلامتی و مرگ و طلاق قریب الوقوع است، اما این اسرار محدود به این مسائل نیست. در حالی که ممکن است در برخی موارد حفظ اسرار خانواده از دنیای بیرون برای حفظ حریم خصوصی یا محافظت توصیه شود، اما حفظ اسرار از اعضای خانواده می تواند مشکل ساز باشد. در این گزارش به پنج دلیل در این ارتباط اشاره شده است:

حفظ اسرار خانواده بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد

حفظ اسرار از شریک زندگی باعث شکست روابط زناشویی می شود

یکی از دلایل شماره یک، شکست روابط زناشویی، عدم ارتباط است. حفظ اسرار از شریک زندگی چه در زمینه موضوعات مالی و چه در زمینه موضوعات احساسی می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. این پنهان کاری موجب افزایش سوء ظن و رنجش میان شریک زندگی شده و به ایجاد احساسات منفی مانند اضطراب و افسردگی شدید منجر می شود. عدم اعتماد و عصبانیت ناشی از پنهان کاری می تواند بر فرزندان خانواده نیز تأثیر منفی بگذارد.

حفظ اسرار از کودکان بر زندگی آنها تاثیر می گذارد

حفظ اسرار از کودکان باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.چه متوجه شوید یا نشوید، فرزندانتان مراقب حالات، رفتار و اعمال شما هستند. حتی اگر رنجش شما نسبت به شریک زندگیتان یا سایر اعضای خانواده ممکن است مستقیماً در یک دعوا یا مشاجره بیان نشود، اما این تنش برای کودک آشکار است. وقتی کودک احساس می کند که چیزی از او پنهان شده است، اغلب خود را به خاطر هر آنچه در خانه می گذرد سرزنش می کند. در میان گذاشتن اسرار خانواده با کودکان باید به شیوه ای متناسب با سن آنها انجام شود.

حفظ اسرار خانواده بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد

حفظ اسرار از خانواده یک حس نادرست از واقعیت ایجاد می کند

حفظ اسرار از خانواده می تواند حس کاذبی از واقعیت را به ویژه در میان کودکان ایجاد کند. کودکان، جهان را از بزرگسالان زندگی خود می آموزند. هنگامی که در نهایت حقیقت یا توسط والدین و یا حتی بدتر از آن توسط فردی خارج از خانواده گفته شود، ممکن است دنیای آنها در هم شکسته شود. تأثیر حفظ اسرار از کودکان، صرف نظر از سن آنها، می تواند عمیق باشد. والدینی که از روی عادت اسرار را از فرزندان خود پنهان می کنند، باید این احتمال را در نظر داشته باشند که چنین رفتاری در نسل های آینده به خوبی تکرار شود.

حفظ اسرار از خانواده باعث سوء ظن و رنجش می شود

حفظ اسرار از خانواده می تواند باعث ایجاد احساس بدگمانی و رنجش در میان اعضای خانواده شود. همه ما دوست داریم باور کنیم که می توان به نزدیک ترین هایمان اعتماد کرد، افرادی که دوستشان داریم و به آنها احترام می گذاریم، منظورشان را می گویند و آنچه می گویند صادق است. وقتی اعضای خانواده متوجه می شوند که رازی، به خصوص رازی که با یک دروغ همراه شده است، از آنها پنهان شده است، اعتماد به شدت به خطر می افتد.

حفظ اسرار باعث بیماری می شود

حمل یک راز و حفظ آن از سایر اعضای خانواده در واقع می تواند باعث درد جسمی شود.احساس گناه و استرس بیش از حد می تواند در علائم فیزیکی مانند سردرد، کمردرد، اضطراب و مشکلات گوارشی ظاهر شود.   اگر به این مشکلات رسیدگی نشود، می تواند در طول زمان بدتر شوند. افراد همچنین اغلب برای کاهش موقت درد خود به موادی مانند مصرف الکل یا مواد مخدر روی آورند.

در چه سنی باید اسرار خانواده را با کودکان در میان گذاشت؟

انتخاب زمان و مکان مناسب برای فاش کردن یک راز ویرانگر یا دردناک خانوادگی برای اکثر والدین یک کار دشوار است و باید با دقت انجام شود، در حالت ایده آل این کار باید با کمک یک متخصص بهداشت روان انجام شود. در مورد کودکان بسیار کوچک، تا زمانی که قادر به درک دقیق آنچه به آنها گفته می شود نباشند،آنها به دانستن جزئیات رازهای طولانی مدتی که مستقیماً آنها را درگیر نمی کند، نیازی ندارند . در سنین نوجوانی، بسته به سطح بلوغ جوان مورد نظر، می توان برخی از اسرار خانواده را با خیال راحت فاش کرد. و مطمئناً تا زمانی که کودکان به بزرگسالی می رسند، آنها حق دارند بیشتر اسرار خانواده را که از آنها مخفی شده است، بدانند.

پر کردن تکه‌های پازل گمشده تاریخ یک خانواده، چه در حال حاضر یا گذشته، یک مسئولیت بزرگسالانه است و نباید آن را سهل‌انگیز دانست. همه ما آرزوی داریم که احساس کنیم کامل هستیم و بدانیم که چرا اینگونه هستیم . رازهای ناگفته و اشتباه فهمیده شده، می توانند بنیان یک خانواده را از بین ببرند.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

خانواده و بهداشتسبک زندگیسلامت
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید