درگیری در اوکراین باید با مذاکره پایان یابد

بدون دیدگاه
 

درگیری در اوکراین باید با مذاکره پایان یابد

وزیر خارجه پیشین آمریکا بر لزوم پایان یافتن جنگ در اوکراین از طریق مذاکره تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «هنری کیسینجر»، وزیر خارجه پیشین آمریکا تاکید کرد که درگیری در اوکراین باید با مذاکره پایان یابد.

کیسینجر گفت: «این جنگ باید با مذاکرات پایان یابد. من می‌توانم پیش‌بینی کنم که در نهایت روسیه به عنوان یک کشور باقی می‌ماند و اوکراین نیز به عنوان یک کشور باقی خواهد ماند و وضعیت به‌طور اساسی تغییر خواهد کرد زیرا اوکراین توسط ناتو مسلح شده است و ارتباط نزدیکی با این ائتلاف نظامی خواهد داشت».

وی افزود: «به اعتقاد من پیشنهادها برای پیوستن اوکراین به ناتو اشتباه بود، اما با توجه به آنچه اتفاق افتاد، این موضوع مربوط به گذشته است».

کیسینجر تاکید کرد: «باید مذاکره شود، من می‌خواهم نسبت به طولانی شدن بی‌پایان جنگ هشدار دهم، زیرا این جنگ بیشتر و بیشتر شبیه جنگ جهانی اول خواهد شد و ممکن است تشدید شود. امیدوار هستم که کشورهای ناتو بین خود در باره چگونگی پایان دادن به جنگ و نتایج احتمالی مذاکرات به توافق خواهند رسید».

وی با دادن هرگونه امتیازی به روسیه مخالفت کرد و گفت که نیروهای روس باید به خط قبل از درگیری عقب‌نشینی کنند.

این مقام پیشین آمریکا افزود: «کشورهای ناتو باید تصمیم بگیرند که روابط خود با روسیه را در آینده چگونه برقرار کنند و آیا این کشور بخشی از اروپا خواهد بود یا به عنوان سنگری برای چین در مرزهای اروپا باشد. البته من گزینه اول را ترجیح می‌دهم».

انتهای پیام/

اخبارجهان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید