امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین صحت ندارد

بدون دیدگاه
 

امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین صحت ندارد

دستیار رسانه ای رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه «امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین» صحت ندارد، تاکید کرد: آنچه به امضای رئیس‌جمهور روسیه رسیده، تمدید اجرای موافقتنامه تجارت ترجیحی فعلی است که از سال ۹۸ به اجرا درآمده بود.

به گزارش ایلنا، محمودرضا کریمی با اشاره به انتشار خبر «امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین» به صورت گسترده در رسانه‌ها، ضمن تکذیب این خبر گفت: آنچه به امضای رئیس‌جمهور روسیه رسیده، تمدید اجرای موافقتنامه تجارت ترجیحی با اوراسیا است که از پنجم آبان ۹۸ به مدت سه سال اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که موافقت نامه مذکور در ابان ماه سال جاری منقضی خواهد شد و مذاکرات انعقاد تفاهمنامه تجارت آزاد با اوراسیا هنوز ادامه دارد، سران کشورهای عضو این اتحادیه به تمدید موافقتنامه تجارت ترجیحی اقدام کردند.

به گفته کریمی، مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای عقد موافقتنامه تجارت آزاد هنوز به اتمام نرسیده و انتظار می‌رود که پس از حداقل انجام دو دور مذاکراتی طی ماه‌های آینده این مذاکرات به اتمام برسد. 

وی در این زمینه گفت: پس از اتمام مذاکرات متن موافقتنامه آماده امضای مقامات دو طرف خواهد شد. 

دستیار رسانه‌ای رئیس سازمان توسعه تجارت یادآور شد: پیش از این، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اتحادیه اوراسیا توافق کرده بودند که اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی فعلی تمدید شود.

وی با اشاره به اینکه موافقتنامه تجارت ترجیحی از ۵ آبان ۱۳۹۸ اجرایی شده  و اعتبار اولیه آن به مدت سه سال بوده است، بیان کرد: در حال حاضر ایران و ‌کشورهای اتحادیه اوراسیا توافق کرده‌اند که تا نهایی شدن موافقتنامه در حال مذاکره تجارت آزاد، موافقتنامه فعلی تجارت ترجیحی تمدید شود. 

کریمی ادامه داد: تفاهم‌نامه (پروتکل) تمدید موافقتنامه تجارت ترجیحی در اسفند سال گذشته به امضای پنج کشور اتحادیه اوراسیا و ایران رسیده و در حال حاضر، هر یک از کشورهای طرف این موافقتنامه در حال طی مراحل تصویب داخلی این تمدید هستند.

به گفته دستیار رسانه‌ای رئیس سازمان توسعه تجارت، هیات دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در خرداد ماه سال جاری تفاهم‌نامه تمدید تجارت ترجیحی را تصویب کرد.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید