آنقدر بر در دیپلماسی اقتصادی بکوبید تا در آن باز شود

بدون دیدگاه
 

آنقدر بر در دیپلماسی اقتصادی بکوبید تا در آن باز شود

قائم مقام و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم تاکید کرد: آنقدر بر در دیپلماسی اقتصادی بکوبید تا در آن باز شود. تحقق اهداف را پیگیری کنید تا نتیجه بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر صالحی در آیین افتتاحیه اولین همایشی دیپلماسی اقتصادی گفت: ممکن است بعضی از تصمیمات ما درست نباشد اما انقلاب اسلامی ویژگی مبارک دیگری دارد که هر جا ببیند اشتباه کرده، اصلاح می‌کند.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور نسبت به دوران پیروزی انقلاب دو برابر شده ولی جمعیت دانشجویان ما چهار برابر است و این در منطقه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این ظرفیت از نظر کیفی و‌ کمی و ارائه مقالات علمی هم در جایگاه خوبی قرار دارند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در رابطه با توسعه خدمات و گازرسانی تصریح کرد: مطالبه‌گری از دولت باعث شده که خدمات‌رسانی گاز در همه مناطق مطلوب باشد و در تولید برق، ۶۸ هزار مگاوات برق تولید می‌شود و باقی خدمات رفاهی و‌ دستاورد جمهوری اسلامی پیشرو بوده است.

صالحی با انتقاد از حفر بی رویه چاه‌ها و برداشت بی‌رویه خاطرنشان کرد: با این اشتباه از سهم آب آیندگان استفاده کردیم و به آنها آسیب زدیم.

وی ادامه داد: بنا به تحقیقات یک محقق آمریکایی، ایران بهترین منابع نیروی انسانی، انرژی‌های طبیعی و موقعیت ژئوپلتیکی را دارد و همین مسئله، ایران را بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری در منطقه تبدیل کرده است. 

قائم مقام و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم با بیان اینکه ایران در حال خاطر در بهترین شرایط پایداری سیاسی قرار دارد، ابراز داشت: در دولت سیزدهم به این حقیقت پی بردند که به روابط بین‌الملل باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

به گفته صالحی، برگزاری این اجلاس به موقع و مفید است. همه باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و برای دستیابی به دیپلماسی اقتصادی گام برداریم.

وی درباره متولی‌گری این رویداد بیان کرد: موقعیت کنونی فعلی حاصل زحمات همه دولت‌های پیشین است و وزارت امور خارجه متوالی این برنامه است و وزارت صمت و دیگران ذی مدخل هستند و باید به دستگاه دیپلماسی در این باره کمک کنند.

وزیر اسبق امور خارجه افزود: آنقدر بر در دیپلماسی اقتصادی بکوبید تا در آن باز شود. تحقق اهداف را پیگیری کنید تا نتیجه بگیرد.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید