علت پلمب اماکن ورزشی “ایران مال” مشخص شد

بدون دیدگاه
 

 مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: مسئولان مجتمع تجاری ایران مال در مورد فعالیت مختلطی که داشتند از ما مجوزی دریافت نکرده‌اند، لذا برخی اماکن ورزشی “ایران مال” پلمب می‌شود.

به گزارش اداره کل ورزش استان تهران، “علی جوادی”روز شنبه با اشاره به اینکه اداره کل از حمایت بخش خصوصی و دولتی در ورزش حمایت می‌کند، تصریح کرد: استان تهران فقیرترین استان در سرانه ورزشی است بنابراین ما از اینکه بخش خصوصی و دولتی ورزش کمک می‌کند، استقبال می‌کنیم.

وی درباره موضوع پیش آمده در یک مجتمع اقتصادی توضیح داد: وقتی یک فضای تجاری آمده و در ورزش فعالیت می‌کند ما حمایت می‌کنیم، اما مطابق با قوانین به هیچ عنوان اختلاط زن و مرد را در فضای ورزشی نداریم.

جوادی با بیان اینکه این مجتمع تجاری برای فعالیت صورت گرفته مجوزی نداشته، خاطرنشان کرد: این فعالیت بدون مکاتبه بوده و مورد تایید نیست. اگر این مجتمع می‌خواهد فعالیتی در جاده درستی داشته باشد باید مدیر معرفی و برای فعالیت زنان و مردان زمان‌بندی تعیین کند، چون وقتی حرمت‌ها حفظ نشود خیلی از زنان نمی‌توانند فعالیت ورزشی داشته باشند. این مجتمع تجاری می‌تواند مانند سایر باشگاه‌ها در زمان‌بندی تفکیک داشته باشد، در این صورت مشکلی به وجود نخواهد آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، یادآور شد: این اتفاق مربوط به یک ماه پیش است؛ در زمانی که استان تهران برنامه‌های زیادی برای حجاب و عفاف داشته، حالا این کلیپ پخش شده و به فعالیت‌های ما لطمه وارد کرده است. باید متولیان امر بیایند و پاسخگو باشد.

وی از پلمب شدن اماکن ورزشی این مجتمع تا زمان «صدور مجوز و تعهد به اجرای قانون» خبر داد و گفت: اگر قرار باشد برخورد قانونی با مسئولین برگزاری همایش اخیر صورت بگیرد در این زمینه مراجع ذی صلاح باید تصمیمات لازم را اخذ کنند و اداره کل دخالتی ندارد.

علی جوادی در مورد برگزاری همایش همگانی توسط این مجتمع تجاری که حاشیه‌ساز شده است، اظهار کرد: در جریان برگزاری این همایش نیستیم و مسئولین ورزش آنجا بدون هماهنگی و مکاتبه با اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و دریافت مجوز اقدام به برگزاری چنین همایشی کرده اند. حتی مربیان این همایش نیز برای اجرای ورزش همگانی مورد تایید ما نبودند.

وی گفت: مربیانی از طرف اداره کل ورزش و جوانان برای اجرای ورزش همگانی مورد تایید هستند که یکسری دوره‌های آموزشی را سپری کرده و در جریان پروتکل‌ها و شیوه‌های اجرای ورزش همگانی باشند، هر روز در بیش از ۱۰۰ نقطه تهران ایستگاه‌های ورزش تندرستی و صبحگاهی با رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزار می‌شود و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: حضور زنان در فعالیت‌های ورزش همگانی در صورتی امکانپذیر است که عفت اجتماعی را رعایت کنند، اگر قرار باشد تداخل جنسیتی ایجاد شود، جمعیت زیادی از کسانی که علاقه‌مند به ورزش صبحگاهی هستند، امکان استفاده از این فضا را نخواهند داشت.

جوادی خاطرنشان کرد: این اداره کل با کلیه مکان‌هایی که به صورت غیرقانونی فعالیت ورزشی انجام دهند، بشدت برخورد می‌کند؛ بنابراین از امروز طی دستور استانداری تهران و با پیگیری‌های انجام شده، دو مکان ورزشی مجتمعی که اقدام به برگزاری چنین همایشی کرده است توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و با تاکید دستگاه‌های نظارتی پلمب می‌شود تا زمانی که نماینده ورزشی این بخش حضور پیدا کند و متعهد شوند که دستورالعمل ابلاغی را رعایت خواهند کرد.

وی پیرامون این پرسش که آیا با مدیران مسئول مجتمع که برگزار کننده این همایش بودند، برخوردی انجام خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هیچ دخالتی در برکناری مسئولین برگزاری همایش ورزش همگانی ندارد و در این زمینه مدیریت مجتمع باید تصمیم بگیرد، زیرا شخصیت حقوقی دارد و موضوع درون دستگاهی است. البته اگر قرار باشد برخورد قانونی نیز صورت بگیرد در این خصوص مراجع ذی صلاح باید تصمیمات لازم را اخذ کنند.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید