کلاهبردار اینستاگرامی غافلگیر شد

بدون دیدگاه
 

کلاهبردار اینستاگرامی با هک اینستاگرام شاکی پرونده، به اکانت او دسترسی پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از ۹ نفر از آشنایان نامبرده ۹۰۰ میلیون ریال وجه دریافت کرده است.

 «رسول جلیلیان» رییس پلیس فتای استان البرز گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان ساوجبلاغی با مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری او در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌های او می‌کند، از این رو موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با ارائه مستندات شاکی مشخص شد، متهم با هک اینستاگرام او دسترسی به اکانتش پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از ۹ نفر از آشنایان نامبرده ۹۰۰ میلیون ریال وجه دریافت کرده است.

پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس

آخرین مهلت شرکت در قرعه کشی تا پایان تیر تمدید شد. (موتور، وانت، سواری)

ثبت نام کنید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم پس از دریافت وجه، اقدام به خرید ارز دیجیتال کرده و به گونه ای اقدام کرده که هیچ گونه ردی از او برجای نماند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس فتا ساوجبلاغ، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش در این شهرستان دستگیر شد،گفت: در تحقیقات تکمیلی متهم علی رغم انکارهای اولیه، به ناچار لب به اعتراف گشود و به هک اینستاگرام شاکی پرونده و کلاهبرداری از ۹ نفر از بستگانش به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال اقرار کرد.

سرهنگ جلیلیان به کاربران پیامرسان های اینترنتی توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام های رسان‌ ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا البرز در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است

 

اخبارحوادث
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید