احتمال ابتلا به سرطان روده با مصرف سوسیس و کالباس

بدون دیدگاه
 

آژانس ملی امنیت سلامت در فرانسه (ANSES) به تازگی نتیجه یک تحقیق علمی را منتشر کرده که ارتباط بین نیترات های موجود در انواع سوسیس ها و کالباس ها با سرطان روده را تایید می کند

طعم قوی سوسیس و کالباس باعث می‌شود، اغلب ما عاشق این خوراکی‌های خوشمزه اما ناسالم باشیم. نوع تغذیه ما هم  در خوردن آن‌ها موثر است زیرا حتی اگر آن‌ها  را به صورت مستقیم مصرف نکنیم، اما به شکل غیر مستقیم در غذاهای فست‌فودی میزبان آن‌ها خواهیم بود. آژانس ملی امنیت سلامت در فرانسه (ANSES) به تازگی نتیجه یک تحقیق علمی را منتشر کرده که ارتباط بین نیترات‌های موجود در انواع سوسیس و کالباس‌ با سرطان روده را تایید می‌کند.

    نیترات چیست؟

نمک‌های نیتریت نوعی افزودنی هستند که به طور گسترده در گوشت‌های پخته شده مورد استفاده در تهیه انواع سوسیس‌ها و ژامبون‌ها به کار می رود تا ماندگاری این گوشت‌های فراوری شده را افزایش دهد. پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی هم گزارشی از سوی سازمان جهانی بهداشت منتشر شده بود که گوشت‌های فراوری شده را سرطان‌زا می‌دانست و تایید می‌کرد که افزودن ترکیبات نیترات یا نیتریت به این گوشت‌ها یا دودی کردن آن‌ها، ممکن است باعث تشکیل مواد شیمیایی بالقوه سرطان‌زا در بافت گوشت شود.

   مقصران اصلی، آب و گوشت نیترات‌دار

یافته‌های این تحقیق، وجود ارتباط بین ابتلا به سرطان روده و قرار گرفتن در معرض نمک‌های نیتریت یا نیترات‌ها، چه از طریق مصرف گوشت فراوری‌ شده و چه آب آشامیدنی شامل این مواد را تایید و اعلام کرد که «هر چه میزان قرار گرفتن در معرض این ترکیبات بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان کولورکتال بیشتر خواهد شد.»

    میوه و سبزی بخورید

به همین دلیل آژانس ملی امنیت سلامت فرانسه به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که «مصرف انواع محصولات سوسیس و کالباس را به ۱۵۰ گرم در هفته محدود کنند و رژیم غذایی متنوع و متعادلی را که شامل مصرف روزانه دست‌کم پنج نوع میوه و سبزی می‌شود، در پیش بگیرند.»

منبع: یورونیوز

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید