رئیسی‌کیا: کمیته انتخاباتی فدراسیون فوتبال صلاحیت لازم را ندارد/ صلاحیت تاج نباید تائید شود

بدون دیدگاه
 

صادق رئیسی‌کیا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در مورد زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات اظهار داشت: طبق بند (ب) ماده ۱۲ مقررات انتخاباتی، دوره ثبت‌نام و تحویل مدارک باید ۵۰ روز قبل از مجمع انتخاباتی باشد. هشتم مرداد که روز انتخابات است را نباید در نظر بگیریم و ۱۹ تیرماه را برای زمان پایان انتخابات تعیین کنیم و هرکسی که بیستم تیرماه ثبت‌نام کند، قانونا خارج از زمان اقدام کرده و نباید مورد قبول واقع شود. از آنجایی که مدت زمان بلندی را برای این کار در نظر گرفتند دیگر نیاز به تمدید زمان به علت تعطیلات نیست اما طبق بند ج ماده ۱۲ مقررات انتخاباتی، فدراسیون موظف است این دوره را سه روز به درخواست نامزدهای ثبت‌نامی، برای اصلاح مدارک تمدید کند.

وی افزود: ادعای فدراسیون مبنی بر کار کردن در روزهای تعطیل نیز نمی‌تواند این قانون را نقض کند. خیلی نامزدها در دقیقه ۹۰ دوره قانونی ثبت‌نام را انجام دادند و باید پس از اطلاع از نقص مدارک، زمان برای اصلاح نیز به آن‌ها داده شود. اگر قانونمندی در تمام بخش‌های فوتبال جاری باشد و سلیقه‌ای عمل نکنیم، می‌توانیم فوتبال کشور را درست کنیم و نباید تلاش تمام نامزدهایی که روز بیستم تیر ثبت‌نام کردند، ترتیب اثر داده شود.

کارشناس حقوقی فوتبال کشور گفت: ایراداتی نیز به کمیته‌های برگزار کننده انتخابات وارد است. استقرار این کمیته‌ها قانونا مشکل دارد. اساسنامه قبلی یک کمیته را مامور برگزاری معرفی کرده بود. اساسنامه جدید ۲ کمیته را که اعضای آن به وسیله هیئت رئیسه وقت انتخاب می‌شوند اما پس از تغییر اساسنامه در ۸ آذرماه سال ۹۹ که اعضای هیئت رئیسه جدید انتخاب شدند، افراد جدیدی برای کمیته انتخابات معرفی نشدند. پس نتیجه این است که کمیته فعلی اصلا صلاحیت قانونی را ندارد.

وی در خصوص ثبت‌نام مهدی تاج نیز اظهار داشت: بند ۳ ماده ۳۳ اساسنامه می‌گوید افراد نهایتا ۳ دوره می‌توانند در هیئت رئیسه فدراسیون حضور پیدا کنند؛ طبق این قانون حتی اگر او در دوره‌ای استعفا نیز داده است، نباید دیگر ثبت‌نام کند. 

رئیسی‌کیا درباره حضور برخی از نامزدها عنوان کرد: کمیته استیناف، مراجع امنیتی و مجمع باید بیشتر دقت کنند و رفاقت‌ها را کنار بگذارند تا فوتبالی قانونمند و دور از فراماسونری‌ها داشته باشیم. در سابقه بعضی افراد به سادگی مشخص است که مدیریت‌های پیشین خود مثل باشگاه‌ها یا همین فدارسیون، بسیار ناموفق بودند اما باز هم حضور آن‌ها را در مناصب مدیریتی می‌بینم. واقعا ملاک انتخاب افراد چیست؟

رئیسی‌کیا: کمیته انتخاباتی فدراسیون فوتبال صلاحیت لازم را ندارد/ صلاحیت تاج نباید تائید شود

اخبارورزش
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید