مقام‌های روس طی هفته‌های اخیر ۲ بار از فرودگاهی در ایران بازدید کرده‌اند

بدون دیدگاه
 

مقام‌های روس طی هفته‌های اخیر ۲ بار از فرودگاهی در ایران بازدید کرده‌اند

کاخ سفید مدعی شد که مقام‌های روس برای ارزیابی پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح ساخت ایران، طی هفته‌های اخیر حداقل دو بار از فرودگاهی در مرکز این کشور بازدید کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، کاخ سفید مدعی شد که مقام‌های روس برای ارزیابی پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح ساخت ایران، طی هفته‌های اخیر حداقل دو بار از فرودگاهی در مرکز این کشور بازدید کرده‌اند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که ارزیابی‌های واشنگتن حاکی از آن است که هیأت رسمی روسیه اخیراً توضیحاتی درباره انواع پهپادهای ایرانی با قابلیت تهاجمی دریافت کرده است.

وی افزود: «بر اساس اطلاعات ما، این نخستین بار است که یک هیأت روسی برای بازدید از چنین نمایشگاهی از انواع پهپادها از این فرودگاه دیدار کرده است».

سالیوان در ادامه گفت: «در حال انتشار تصاویری هستیم که در ماه ژوئن گرفته شده و پهپادهای ایرانی که هیأت دولت روسیه در آن از آنها بازدید کرده است، نشان می‌دهد. این نشان دهنده علاقه مستمر روسیه به دستیابی به پهپادهای ایرانی با قابلیت تهاجمی است».

این مقام آمریکا پیش از این نیز گفته بود که به اعتقاد این کشور ایران در حال فراهم کردن مقدمات کمک پهپادی به روسیه است.

وی که در جمع خبرنگاران خارجی صحبت می‌کرد، گفت که ایران برای تحویل صدها پهپاد از جمله پهپادهای دارای قابلیت حمل تسلیحات نظامی به مسکو آماده می‌شود تا روسیه در جریان حملات خود به اوکراین از آنها استفاده کند.

سالیوان گفت که هنوز مشخص نیست که آیا ایران تاکنون این پهپادها را در اختیار روسیه قرار داده باشد اما واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران خود را برای آموزش نیروهای روسی جهت استفاده از این پهپادها آماده می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که این مسأله نشان‌دهنده آن است که بمباران‌های شدید روسیه در اوکراین که منجر به تسلط بر مناطق شرقی این کشور شده است، کاهش منابع تسلیحاتی روسیه را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبارجهان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید