تنها بخش شفاف مالیاتی کارگران و کارمندان هستند/ سامانه مودیان بار مالیات را از دوش بخش کم درآمد بر می‌دارد

بدون دیدگاه
 

تنها بخش شفاف مالیاتی کارگران و کارمندان هستند/ سامانه مودیان بار مالیات را از دوش بخش کم درآمد بر می‌دارد

کارمند و کارگر که بخش شفاف اقتصاد هستند با درآمد پایین مالیات خود را سر موقع می پردازند اما کسی که میلیاردها تومان درآمد دارد، مالیاتی پرداخت نمی کند چون راه فرار از پرداخت مالیات را می داند. با سامانه مودیان مالیاتی بار مالیات از روی دوش بخش کم درآمد برداشته و بین تمام مودیان مالیاتی پخش می شود.

محمد رضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایلنا، درباره میزان تاثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد شفافیت اقتصادی در کشور گفت: سامانه مودیان مالیاتی نقش تاثیر گذار و غیر قابل انکاری در ایجاد شفافیت اقتصادی و کاهش فرار مالیاتی دارد. این نوع سامانه های هوشمند مالیاتی در تمام دنیا وجود دارد.

 رئیس کمیسیون عمران ادامه داد: طبیعی است که هر کسی در هر کشوری فعالیت اقتصادی انجام دهد باید مالیاتش را هم پرداخت کند. بسیاری از کشورهای دنیا امورات خود را از طریق مالیات می گذرانند.

به گفته این مقام مسئول،در کشور ما وضعیت بر عکس کشورهای پیشرفته است و هر کس درآمد بیشتری دارد فرار مالیاتی بیشتری هم دارد.

این نماینده مجلس یازدهم درباره میزان کاهش بار مالیاتی از بخش شفاف اقتصاد گفت: کارمند و کارگر که بخش شفاف اقتصاد هستند با درآمد پایین مالیات خود را سر موقع می پردازند اما کسی که میلیاردها تومان درآمد دارد، مالیاتی پرداخت نمی کند چون راه فرار از پرداخت مالیات را می داند. با سامانه مودیان مالیاتی بار مالیات از روی دوش بخش کم درآمد برداشته و بین تمام مودیان مالیاتی پخش می شود.

رضایی کوچی در توضیح سایر مزایای راه اندازی این سامانه توضیح داد: سامانه مودیان مالیاتی همچنین کمک می کند که جلوی فرار مالیاتی گرفته شود، عدالت اجتماعی رعایت شود و همچنین مالیات از افرادی اخذ شود که مشمول پرداخت مالیات هستند.

این مقام مسئول معتقد است، با این سامانه مالیات ها عادلانه می شود و وقتی مردم ببینند که کسی که درآمد بیشتر دارد مالیات بیشتری می پردازد به پرداخت مالیات علاقمند می شوند و با نارضایتی مالیات پرداخت نمی کنند چون می دانند که این موضوع شامل حال همه می شود و دیگر فرار مالیاتی از سوی دلالان و سوداگران اقتصادی بزرگ رخ نمی دهد.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: خیلی از کشورهای دنیا با مالیات امور خود را اداره می کنند و وقتی این سامانه راه اندازی شود به ایجاد درآمد پایدار برای دولت کمک می کند و در نتیجه در ایجاد اشتغال، اقتصاد،  رشد زیر ساخت های کشور این مالیات پایدار کمک کننده خواهد بود.

رضایی کوچی درباره میزان عدم تعادل بین درآمد ناخالص ملی و درآمد مالیاتی گفت: بین درآمد ناخالص ملی و درآمد مالیاتی در کشور ما تعادل وجود ندارد و کشور ما عمدتا با درآمد نفتی اداره می شود ولی اگر مالیات اخذ شود می تواند خیلی موثر باشد.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید