اعتراض شدید بازنشستگان به مصوبه جنجالی دولت درباره افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تکمیل شود

بدون دیدگاه
 

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان برای سایر سطوح را غیرقانونی دانست و گفت: این موضوع وارد کمیسیون تطبیق مجلس شده است که منتظر رأی نهایی آن هستیم.

عبدالحمید عبایی حسنی در خصوص دلیل تجمع بازنشستگان و مطالبات آن‌ها اظهار کرد: افزایش سالانه حقوق بازنشستگان براساس مصوبه شورای عالی کار بوده که در اسفندماه هر سال برای کارگران و بازنشستگان نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: هر ساله مصوبه شورای عالی کار اجرا می‌شد، ولی سال جاری دولت قانون را زیر پا گذاشت و مصوبه شورای عالی کار را برای سایر سطوح از ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان به ۱۰ درصد کاهش داد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان گفت: با توجه به تورم بی‌سابقه در چند سال گذشته و افزایش چند صد برابری برخی اقلام، افزایش ۱۰ درصدی دردی از بازنشستگان دوا نمی‌کند و سفره آن‌ها روز به روز کوچک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: بازنشستگان از این اقدام دولت ناراحت شده و معتقد هستند با معیشت آن‌ها بازی شده است. بازنشستگان در انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی، سازندگی و نظایر آن نقش داشته و نمی‌توانند ادعا کنند که بازنشستگان ضدانقلاب هستند؛ چراکه آن‌ها تنها خواستار حق قانونی خود هستند.

عبائی حسنی تصریح کرد: دولت نیز خود می‌داند این کار غیرقانونی بوده و دنبال راهکار جدید است. چندین جلسه نیز با نمایندگان مجلس، کانون عالی کشور و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که قول پیگیری دادند.

وی بیان کرد: این موضوع وارد کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شده و اعلام شد که این مصوبه دولت غیرقانونی و باید اصلاح شود که منتظر رأی نهایی کمیسیون هستیم.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان عنوان کرد: تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که ۲۵ درصد آن از سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ باقیمانده، پرداخت بدی آب و هوا از دیگر مطالبات بازنشستگان است./ ایلنا

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید