اوپک‌پلاس شرایط بازار نفت را زیر نظر دارد

بدون دیدگاه
 

اوپک‌پلاس شرایط بازار نفت را زیر نظر دارد

وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که ائتلاف اوپک‌پلاس به ارزیابی شرایط بازار ادامه و اقدام‌های لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود روز شنبه (۲۵ تیرماه) در یک کنفرانس خبری با اشاره به نشست کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و آمریکا (نشست جده)، گفت: در این نشست گفت‌وگویی درباره نفت نبود، اما ائتلاف اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) همچنان به ارزیابی شرایط بازار نفت ادامه و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: با اینکه محور مذاکرات در نشست نفتی نبود، اما مذاکرات حاشیه‌ای با آمریکا و دیگر کشورهای مصرف‌کننده به کل درباره نفت‌خام بود.

مقام‌های آمریکا نیز اعلام کردند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور، در جریان سفر خود درباره امنیت انرژی با سران کشورهای تولیدکننده نفت در خلیج فارس گفت‌وگو خواهد کرد و امیدوار است که شاهد اقدام‌های بیشتری از سوی اوپک‌پلاس برای افزایش تولید باشد، اما بعید به‌نظر می‌رسد که اطلاعیه دوجانبه‌ای از این مذاکرات اعلام شود.

ایالات متحده مشتاق است که ببیند عربستان سعودی و شریکان اوپک برای کمک به کاهش قیمت نفت، تولید خود را افزایش می‌دهند، نشست بعدی اوپک‌پلاس که روسیه نیز عضوی از آن است، در تاریخ سوم اوت (۱۲ مرداد ماه) برگزار می‌شود.

یک مقام آمریکایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که واشینگتن انتظار ندارد در نتیجه این سفر، تولید به‌سرعت افزایش یابد.

بن کهیل، یکی از مقام‌های بلندپایه مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی، نیز در یادداشتی تحلیلی نوشت: عربستان ترجیح می‌دهد از طریق اوپک‌پلاس و نه با اقدام یکجانبه بازار را مدیریت کند.

در همین باره، انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات متحده عربی، نیز روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که امارات خواهان برقراری ثبات در بازار نفت است و از تصمیم‌های اوپک‌پلاس پیروی خواهد کرد.

عربستان در کنار امارات متحده عربی بخش عمده‌ای از ظرفیت مازاد را در ائتلاف اوپک‌پلاس در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید