تأمین ۱۰۰ درصدی آب و برق مورد نیاز پتروشیمی‌های عسلویه

بدون دیدگاه
 

 تأمین ۱۰۰ درصدی آب و برق مورد نیاز پتروشیمی‌های عسلویه

فرزانه از تأمین بیش از ۱۰۰ درصدی آب، برق، نیتروژن، بخار و هوای ابزار دقیق مورد نیاز پتروشیمی‌های فاز اول عسلویه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: پروژه آپادانا در پایان سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی فرزانه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت اصلی ما تأمین یوتیلیتی متمرکز فاز 1 عسلویه است، اظهار داشت: سال 1400 سالی پر دستاورد برای شرکت بوده به طوری که در برخی محصولات مثل تولید آب شیرین، بخار، نیتروژن و هوای ابزار دقیق به ترتیب 5 درصد، 16 درصد، 3 درصد و 11 درصد بیش از برنامه تولید شده است.

وی با بیان اینکه در سال 1400 در میزان تولید بخار، آب شیرین و آب تغذیه دیگ بخار رکورد 10 سال گذشته شکسته شد، افزود: در خصوص محصول اکسیژن، بدلیل مشکلات فنی و داخلی مربوط به مصرف‌کننده عمده و نیز قطع 45 روزه گاز در زمستان، تولید و فروش این محصول کمتر از پیش‌بینی بوده است.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس ادامه داد: ارزش روز پتروشیمی در بازار سرمایه 670 هزار میلیارد ریال است و موفقیت نسبی در اصلاح فرمول قیمت‌گذاری و اخذ نرخنامه به استناد مصوبه 479 شورای رقابت موجب شد تا سود واقعی محسابه شده در سال 1400 به 13 هزار و 650 میلیارد تومان برسد.

وی در خصوص مجتمع‌های پتروشیمی که محصولات یوتیلیتی مورد نیاز خود را از ما دریافت می‌کنند، گفت:  پتروشیمی‌های زاگرس، جم، پردیس، پارس، برزویه، آریاساسول و … از مشتریان محصولات تولیدی پتروشیمی مبین هستند.

فرزانه در خصوص پروژه آپادانا اظهار داشت: برآورد کلی هزینه‌های پروژه بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان بوده که بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان آن تا سال 1400 تأمین شده و برای تکمیل این پروژه حدود 3 هزار و 132 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است که این هزینه از محل تسهیلات تکمیل خواهد شد.

وی افزود: این پروژه تا پایان سال 1400 به پیشرفت 77 درصدی رسیده و پیش‌بینی زمان افتتاح پروژه آپادانا، سه ماهه پایانی سال 1402 است.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید