خبر مهم وزیر بهداشت از تزریق واکسن تاریخ‌گذشته

بدون دیدگاه
 

دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه همایش لاله‌های سپید با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: همانطور که پیش از این اعلام کردم، وارد موج هفتم کرونا شدیم، اما خوشبختانه مردم به ما کمک زیادی کردند و طی چند روز اخیر مراجعه به مراکز واکسیناسیون بسیار خوب بود؛ به طوری که آمار تزریق واکسن نشان می‌دهد که تعداد واکسن‌های تزریق شده در چند روز اخیر بالاست که امیدواریم همین روند ادامه یابد که در این صورت نگرانی زیادی نداریم و بیماری می‌تواند کنترل شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزود: مردم به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را به ویژه در محیط‌های سربسته مانند هواپیما، اتوبوس، قطار و… داشته باشند. امیدوارم این موج را با موفقیت طی کنیم. مراکز درمانی ما هم آمادگی کامل دارند. البته امیدواریم کار مردم خیلی به مراکز درمانی نکشد، اما به هر حال آمادگی لازم وجود دارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره برخی اظهارات مبنی بر واکسن تاریخ مصرف گذشته گفت: هیچ جایی حق ندارد واکسن تاریخ گذشته را تزریق کند. کاملا یک سیستم الکترونیک وجود دارد و واکسن یک UID دارد که این UID با تاریخش مشخص است و هیچ تغییری داده نمی‌شود. اگر یک نامه‌ای را کارشناسی به کس دیگری داده، دلیل نمی‌شود که واکسن تاریخ گذشته استفاده شده است.

عین‌اللهی گفت: سازمان غذا و دارو، سازمانی مشابه FDA آمریکا است؛ نظارت بر همه تاریخ‌ها نه تنها در واکسن، بلکه در همه داروها انجام می‌شود و این موارد به صورت الکترونیک در سامانه تی‌تک و سامانه‌های دیگر چک می‌شود و هیچگونه نگرانی برای این موضوع وجود ندارد.

وی درباره اجرای طرح دارویاری نیز گفت: کمبودهای دارویی با این طرح به خوبی مرتفع می‌شود و ان‌شاءالله تولید دارویمان بهتر می‌شود./ ایسنا

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید