لاپید: به بایدن اعلام کردم که مخالف توافق هسته‌ای هستیم

بدون دیدگاه
 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای واهی خود علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان گفت، اسرائیل مخالف توافق هسته‌ای با ایران است و حق خود را برای هر گونه اقدام علیه آن محفوظ می‌داند.

به گزارش ایسنا، یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی امروز (یک‌شنبه) در جلسه هفتگی کابینه بار دیگر با تکرار ادعاها علیه ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت که در دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر اخیر او به سرزمین‌های اشغالی مخالفت خود را با حصول هر گونه توافق بر سر موضوع هسته‌ای ایران اعلام کرده است.

لاپید در ادامه از سفر بایدن به عنوان سفری تاریخی یاد کرد و افزود: دستاوردها در زمینه‌های دیپلماسی، امنیتی و اقتصادی اسرائیل را برای سال‌های آینده تقویت خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت که به بایدن تاکید کرده است، اسرائیل حق خود را برای اقدام دیپلماتیک و هر اقدام دیگری برای مقابله با آنچه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای عنوان کرد، محفوظ می‌داند.

به گزارش ایسنا، لاپید پیشتر نیز، پس از دیدار با بایدن در راستای سیاست‌های ایران‌هراسی رژیم صهیونیستی گفت: ما درباره تهدید هسته‌ای ایران  ابراز نگرانی کردیم. هیچ ایران هسته‌ای وجود نخواهد داشت، چراکه نه تنها تهدیدی علیه اسرائیل است بلکه برای کل جهان نیز تهدید به شمار می‌آید.

آنها در پایان سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی یک سند مشترک موسوم به “اعلانیه بیت‌المقدس” منتشر کردند که روابط راهبردی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های آینده تشریح شده و در بخش‌هایی از آن در رابطه با ایران آمده است که آمریکا و اسرائیل مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهند شد.

مقامات صهیونیستی در حالی مدعی تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای هستند که این رژیم تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید اما هرگز این مساله را به صورت رسمی نپذیرفته است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به بیانیه مشترک سران آمریکا و رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود نوشت: ‏در بیانیه مشترک بایدن و لاپید، بر “تعهد ثابت و قاطع آمریکا به حفظ امنیت و برتری نظامی اسرائیل” تأکید شده است. اشتباه نشود؛ هدف صرفا ایران نیست، بلکه کشورهای عربی و اسلامی می‌بایست همواره برتری رژیم صهیونیستی را بپذیرند. بنابراین منبع اصلی تهدید برای منطقه کاملا روشن است.

‏وی ادامه داد: تا وقتی که دولت جعلی”اسرائیل” ایستگاه اول سفر روسای جمهور آمریکاست و هدف اول هم حفظ امنیت و برتری آن است، ملت ها و کشورهای منطقه به صلح و ثبات و آرامش نخواهند رسید. ایران امنیت همسایگان خود را امنیت خود می‌داند.

همچنین حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار یک پیام توئیتری به ادعاهای مقامات صهیونسیتی و آمریکا علیه ایران در جریان سفر اخیر جو بایدن به سرزمین های اشغالی واکنش نشان داد و نوشت: ‏جمهوری اسلامی ایران با قدرت و منطق در مسیر توسعه پایدار اقتصادی و تلاش عزتمند برای لغو تحریم ها به مسیر خود ادامه می دهد. هرگز از حقوق مسلم ملت بزرگ ایران کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر امورخارجه با اشاره به مذاکرات احیای برجام افزود: دستیابی به توافق خوب، قوی و پایدار هدف ماست. بی تردید خیمه‌شب‌بازی کاخ سفید و صهیونیسم در منطقه، ما را مصمم‌تر می سازد.

انتهای پیام

اخبارسیاسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید