طرز تهیه قاووت کرمان

بدون دیدگاه
 

گروه ایرنا زندگی- طبیعت قاووت کرمان گرم و آرام‌بخش است و بیشتر از آن به عنوان یک میان‌وعده تنقلی پر انرژی استفاده می‌شود.  قاووت کرمان به رفع کم‌خوابی و سرگیجه کمک می‌کند. شادی‌آور و تقویت‌کننده اعصاب و قوای جسمانی است و برای رفع خستگی موثر است. از ریزش مو و ابرو جلوگیری می‌کند و برای تقویت حافظه و رشد جنین نافع است.

طرز تهیه قاووت کرمان

روش تهیه قاووت کرمان:

مواد تشکیل دهنده:

۱- تخم قرفه

۲- خشخاش

۳- قهوه بندری

۴- جو

۵- بذر کتان

۶- گشنیز

۷- هل باد

۸- دارچین

۹- هل رسمی

۱۰- روپاس

۱۱- موردانه

۱۲- سیاه دانه

۱۳- تخم کاهو

۱۴- جدوا

۱۵- شکر

طرز تهیه قاووت کرمان

روش تهیه:

این مواد را با هم مخلوط کرده. سپس آنرا برشته و آسیاب می کنند. قاووت را به صورت پودر یا چند قاشق آنرا در آب ریخته و مصرف می کنند. یک معجون یسیار مقوی طبیعی و ارگانیک بدست می آید.

روش تهیه نوعی دیگر از قاووت کرمان:

مواد لازم :
کنجد
بذر کتان
دارچین
سیاه دانه
خشخاش
تخم خرفه
دانه قهوه
مغز پسته
بادام
گردو
نارگیل
تخم شوید
تخم افتابگردان
تخم خربزه
تخم هندوانه
تخم کدو

طرز تهیه قاووت کرمان

طرز تهیه:

برای تهیه این قاووت کرمان ابندا همه مواد را پاک کرده و بشویید تا اگه احتمالا ریگ یا آلودگی دارند کاملا برطرف شود. از هر کدام از مواد اولیه ۲۰۰ گرم نیاز داریم که باید برشته بشن. به اندازه وزن همه این گروه ذکر شده در بالا، نبات یا شکر پودر شده اضافه میکنن. چون مواد بالا چرب هستن باید با کمک مواد زیر در آسیاب پودر کرد. مواد لازم دیگه از هر کدام : بذر کاهو، سیاه دانه، دانه هل رسمی، دانه هل باد، پودر تخم گشنیز، نخودچی آسیاب شده، جو آسیاب شده، سنجد آرد شده با  هسته ۵۰ الی ۱۰۰ گرم یا گاهی ۲۰۰ گرم معمولا کافیه. شبیه به آرد بو داده است که داخل چای یا شیر استفاده و سرو می شود.

طرز تهیه قاووت کرمان

نکاتی در مورد خرید قاووت:

مزه تلخ و تند یا بوی نا از نشانه‌های انقضای مصرف محصول است. بسته بندی این فرآورده باید بهداشتی و تاریخ مصرف و مجوز بهداشت روی آن درج شده باشد.

قاووت برای چه کسانی مفید است؟

قووتو برای افزایش مقاومت زنان در زمان بارداری، کاهش درد عادت ماهانه، افزایش توان ورزشکاران، کاهش ضعف و ناتوانی ذهنی و جسمی در کودکان و کهنسالان، افزایش شیر زنان شیرده، تقویت معده و روده بیماران گوارشی و در دوران نقاهت بیماری و برای افزایش نیرو و میل جنسی مردان توصیه می‌شود. در برخی شهرها نیز رسم برآن است هنگامی که خانمی زایمان می‌کند جهت تقویت قوای از دست رفته به او قاووت می‌دهند. این معجون همچنین در درمان پادرد، کمر درد، سر درد و درمان نفخ معده مؤثر است.  برای رفع خستگی کسانی که فعالیت جسمی و ذهنی زیاد دارند مفید است.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

خانواده و بهداشتسبک زندگیسلامت
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید