فیلم | این مهندس جوان ایرانی مشکل دسترسی به گوگل پلی را حل کرد

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نام این مهندس ایرانی احسان رحمتی زاده است. سرچ نامش در گوگل حکایت از روزهای سختی دارد که او برای رسیدن به اینجا که حالا هست سپری کرده و احتمالا برای رسیدن به تصمیم به مهاجرت تصمیم سختی گرفته بوده است که کمتر از یک دهه قبل راهی آمریکا می شود.

احسان رحمتی زاده ، او یکی از بیش از 5 میلیون ایرانی است که جایی بیرون از ایران را برای ادامه زندگی برگزیده اند. او یک دانش آموخته دانشگاه شریف بوده . از نفرات برتر استعدادهای درخشان علامه حلی که پس از پایان تحصیل و چندسالی کار تخصصی به آمریکا رفته است. او حالا در یکی از محصولات بخش فایربیس گوگل مدیریت پروژه را برعهده دارد.

فیلم | این مهندس جوان ایرانی مشکل دسترسی به گوگل پلی را حل کرد

چند روز قبل و همزمان با انتشار اخباری در شبکه های اجتماعی درباره ایجاد محدودیت در دسترسی کاربران ایرانی به دانلود بازی و اپلیکیشن ها از گوگل پلی منتشر، انتشار چند توئیت توسط این مهندس ایرانی برای پیگیری موضوع و رفع مخدودیت هایی که البته گفتن درباره جزئیات آنها احتمالا طبق پروتکل های امنیتی گوگل مقدور نیست ، برداشته شد و رحمتی زاده از حل مشکل بر سر دانلود از گوگل پلی در ایران خبر داد و به مرور بسیاری از کاربران حل این مشکل را تائید کردند.

فیلم | این مهندس جوان ایرانی مشکل دسترسی به گوگل پلی را حل کرد

رحمتی زاده تنها یکی از صدها متخصص ایرانی مشغول در رده های مختلف کمپانی گوگل است که چندی قبل هم در پروژه دیگری با معرفی و ثبت فونت متن فارسی وزیری در گوگل و البته وارد کردن آن به گوگل داک ، اولین فونت رسمی و شکیل فارسی را وارد چرخه فونت های موجود در گوگل کرد . اتفاقی که سبب شد یک ماه بعد از انجامش ، مدیرعامل گوگل در ایونت تخصصی گوگل از این فونت برای تمام متون فارسی و عربی استفاده کرد و حالا فونت وزیری یکی از فونت های پر کاربرد گوگل است.

فیلم | این مهندس جوان ایرانی مشکل دسترسی به گوگل پلی را حل کرد

رحمتی زاده در سفر تابستانی به تهران گفت و گویی انجام داده سینا مومنی که دقایقی از این گفت و گو می تواند شما را با او آشنا کند.

او تنها یکی از هزاران نخبه ایرانی است که در این سال ها ادامه زندگی را جایی خارج از کشور انتخاب کرده اند . مثل ده ها هزار پزشکی که در این چند سال مهاجرت کردند . یا ورزشکارانی که اشک های شان با پرچم هایی غیر از پرچم کشورشان روی سکوها حسابی دردآور شده شده است. همه جوانانی که دور از ایران اما دغدغه ایران را در دل های شان دارند و به ایرانی بودن شان افتخار می کنند.

4141

مهاجرت
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید