رشد جنین در رحم‌مصنوعی با هوش مصنوعی

بدون دیدگاه
 

محققان چینی در حال کار روی رشد جنین در رحم‌ های مصنوعی هستند که از پرستاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای نظارت بر رشد جنین‌ ها استفاده می‌ کند. به نظر می رسد دنیای تخیلی توصیف شده در بسیاری از رمان های علمی تخیلی در حال نزدیک تر شدن به واقعیت است. 

در واقع می توان گفت، دانشمندان چینی در حال کار روی یک پرستار جنین روباتی هستند که می تواند نیازهای جنین های قرار داده شده در رحم مصنوعی را برطرف کند.  این اختراع به عنوان انقلابی در مواجهه با کاهش نرخ زاد و ولد در چین توصیف شده است. چین اخیراً از سال ۲۰۱۶ به زوج ‌ها اجازه داده است تا دو فرزند داشته باشند و در سال ۲۰۲۱ آن را به سه فرزند افزایش داده تا رفع مشکل پیری جمعیت را تسریع کند اما این سیاست تا کنون موثر نبوده است.

این رحم مصنوعی یا دستگاه کشت جنین به عنوان سیستمی توصیف می ‌شود که حاوی مایعات مغذی است که جنین ‌های موش در آن قرار می ‌گیرند تا بتوانند به مدت کامل رشد کنند. رحم مصنوعی توسط یک هوش مصنوعی نظارت می شود که می تواند جریان دی اکسید کربن و مواد مغذی را تنظیم کرده و در صورت بروز مشکل مداخله کند.

این دستگاه از سه ماژول نوری برای نظارت بر رشد جنین ها استفاده می کند. به گزارش سیناپرس،  پرستار مصنوعی مورد استفاده می ‌تواند جنین‌ ها را بر اساس وضعیت سلامت و پتانسیل رشد آنها در آینده طبقه ‌بندی کرده، ناهنجاری‌ ها را تشخیص داده و هرگونه مشکل جدی را به تکنسین گزارش دهد.

محققان در حال حاضر فقط به آزمایش روی جنین حیوانات محدود هستند زیرا قوانین بین المللی تحقیقات روی جنین انسان را به ۱۴ روز از رشد محدود می کند. با این حال، این تیم چینی می ‌خواهد بیش از ۱۴ روز به این فرایند ادامه دهد، زیرا هنوز رازهای حل نشده زیادی در مورد فیزیولوژی رشد جنین معمولی انسان وجود دارد.

 چنین مطالعه ای دانش بشر را در مورد رشد جنین و ناهنجاری های رشدی افزایش می دهد. البته مشکل قانونی دیگری نیز در این مسیر وجود دارد که استفاده از رحم مصنوعی برای نوزادان انسان را منع کرده است.

استفاده از رحم جایگزین در چین ممنوع بوده بنابراین استفاده از آن برای هر بیمارستانی غیرقانونی است. 

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله مهندسی زیست پزشکی (Biomedical Engineering) منتشر شده و قابل دسترس است. 

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید