کیش پا به توپ شد

بدون دیدگاه
 

به گزارش ایرنا، برنامه ریزی و اقدامات زیادی برای نقش آفرینی کیش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده که از مهمترین آنها اتفاقات برپایی جشنواره جزیره فوتبالی است که به مدت ۶ ماه از تیر تا آذر ۱۴۰۱ در این جزیره برگزار می شود و اجرای ۲۰ رویداد مختلف ورزشی، جشنواره های رقابتی، نمایشگاه ها، مسابقات ورزشی، برنامه های تلویزیونی برای آن تدارک دیده شده است.

حدود یک ماه از خبری شدن برگزاری جشنواره جزیره فوتبالی سپری می شود و از چند روز گذشته اعلام آیین افتتاحیه این رویداد با حضور ستارگان فوتبال کشور، هیجان مستطیل سبز را برای علاقه مندان این رشته ورزشی به مقابل تالار شهر کیش آورده بود.

پارکینگ تالار شهر جایی برای پارک ماشین ندارد مجبور می شویم خودرو را کمی دورتر پار کنیم و خودمان را به محل برگزاری استقبال مردمی از ستارگان فوتبال ایران برسانیم، فضا مملو از جمعیت است مثل هر رویداد فوتبالی دیگری در ایران قرمز و آبی در اینجا هم پا به توپ شده اند تا هیجان این استقبال دو چندان باشد.

کری خوانی های طرفداران قرمز و آبی انگار تمامی ندارد و هنگام دعوت مجری از ستارگانی همچون یحیی گل محمدی و مجتبی جباری برای عبور از فرش قرمز به سمت داخل تالار شهر هواداران از آنها با تمجید و ستایش تیمشان  استقبال می کنند.

علی دایی شهریار فوتبال ایران، مهدی مهدوی کیا موشک فوتبال ایران، فرشته کریمی خانم گل فوتبال زنان آسیا، مهدی امیر آبادی بازیکن باشگاه استقلال، وحید شمسایی آقای گل فوتسال آسیا و وزیر ورزش و جوانان از دیگر افرادی بودند که از روی فرش قرمز جشنواره جزیره فوتبال با استقلال هواداران وارد سالن شدند.

از درب ورودی به سختی از میان مردم عبور می کنم و خودم را به داخل سالن می رسانم سالن سه هزار نفری تقریبا پر است و به سختی جایی برای نشستن پیدا می شود پس از مدتی برنامه با حرکات نمایشی یک دختر فوتبالیست آغاز می شود تا بانوان آغازگر جشنواره جزیره فوتبال باشند.

بعد از تلاوت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی با حضور ۱۰ پسر و ۲ دختر نونهال و حرکات نمایشی و زمزمه حضار و ستارگان فوتبال قرائت شد.

پس از آن پیام خوش آمدگویی دبیرکل انجمن سرمایه گذاران کیش و رییس جشنواره جزیره فوتبالی به صورت کلیپ پخش شد که محسن قریب در آن به عنوان خلبان هواپیمای جزیره فوتبالی برای سفر به جام جهانی معرفی شد.

وی همانند پیام آغاز سفر خلبان در هواپیماها خود را معرفی کرد و گفت: فوتبال خواستگاه دلهره، هیجان و جذابیت های باور نکردنی است و به قول یکی از مجری های این رشته ورزشی “چیه این فوتبال؟”.

قریب ادامه داد: زیر صندلی های شما به عنوان مسافران این جزیره به جای چتر نجات یک اتفاقی به یادماندنی است و حتما آن را بررسی کنید؛ کسی این حرف را جدی نگرفت، اما وقتی مجری گفت: پنج کارت قرعه کشی زیر صندلی های تالار شهر قرار داده شده تا یکی از هواداران خوش شانس فوتبال را به جام جهانی ببرد، موجی فوتبالی در سالن ایجاد شد و نگاه همه را به زیر صندلی ها کشاند.

قرعه زیرپای بانوان

مجری اعلام کرد قرار است امشب به قیدقرعه سه نفر از حاضران در این آیین به ۲ شیوه شامل قرار دادن کارت قرعه کشی زیر صندلی و ۲ نفر نیز به صورت قرعه کشی شماره صندلی ها بلیط حضور در مسابقات جام جهانی را برنده شوند.

دست اندرکاران برگزاری این جشنواره پنج کارت قرعه کشی را زیر صندلی های مختلف قرار داده بودند که چهار مورد آن شامل جوایز نقدی و یک مورد همانطورکه گفته شد بلیط رایگان حضور در مسابقات جام جهانی بود که برنده خوش شانس این بخش صندلی ۱۸ ردیف ۲۸ یک بانوی حدودا چهل ساله بود.

همچنین در انتهای برنامه نیز ۲ قرعه برای شماره صندلی ها به منظور  مشخص شدن ۲ برنده دیگر انجام شد که برندگان شامل صندلی شماره ۳۲ ردیف ۱۱ و صندلی شماره ۱۷ ردیف ۴۰ بود که هر ۲ از بانوان حاضر در افتتاحیه بودند.

کیش پا به توپ شد

سلام از دل خلیج همیشه فارس

پس از  اعلام اولین برنده خوش شانس این رویداد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر روی صحنه حاضر شد و گفت: از دل خلیج فارس به همه شما خوش آمد می گویم و امروز خوشحال هستیم که کیش در قالب رویداد جزیره فوتبالی میزبان نخبگان و بزرگان فوتبال کشور است که در سال های نه چندان دور حال دل همه ایرانیان را در مستطیل سبز خوش کردند.

مهدی کشاورز افزود: سازمان منطقه آزاد کیش به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی تمام سعی خود را کرد که به اندازه بضاعت، زمان و امکانات موجود همه زیر ساخت های جزیره را برای ایفای سهم در نقش‌آفرینی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را آماده کند.

وی یادآور شد: به همت بخش خصوصی از امروز هواپیمای جام جهانی ایران از جزیره کیش به پرواز درآمد و  طی پنج ماه تا پایان این رویداد جهانی در نتیجه اعتماد دولت به بخش خصوصی در این جزیره به کیشوندان و مسافران خوش بگذرد.

کیش پا به توپ شد

قول فرشته کریمی

دست اندرکاران جشنواره جزیره فوتبال برنامه هایی را در جریان این رویداد به بهانه جام جهانی برای اعتلای ورزش فوتبال کشور  تدارک دیده اند تا برگی از کتاب تاریخ فوتبال ایران را در کنار اسطوره های این رشته ورزشی در کیش رقم بخورد و انتخاب سفیرانی از بین چهره های این ورزش مهیج از جمله این برنامه ها است.

فرشته کریمی عضو تیم ملی فوتسال زنان ایران و از ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان جهان به عنوان نماینده بانوان یکی از سفیران جزیره فوتبالی انتخاب شده است که وی در آیین افتتاحیه وعده هایی را برای دختران و بانوان فوتبالی کشور داد.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی دختران فوتبالیست و عاشق فوتبال زیادی دارد و در نظر داریم به منظور پاسخ گویی به این علاقه مندی ها و اعتلای ورزش بانوان در جریان برگزاری جشنواره جزیره فوتبالی یکسری مسابقات ورزشی را برای خانم ها با حضور ستارگان و علاقه مندان برگزار کنیم.

کریمی افزود: نمایش توانمندی بانوان و دختران فوتبال دوست و کشف استعدادهای نهفته این قشر از مهمترین اهداف برپایی این مسابقات بوده و ما دختران عاشق فوتبال قول می دهیم همیشه برای بالا بردن پرچم ایران تا آخرین نفس تلاش خواهیم کرد.

مژده مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم ملی امید فوتبال کشورمان نیز به عنوان یکی دیگر از سفیران جزیره فوتبالی کیش است و پس از حضور بر روی سن افتتاحیه اظهار داشت: ما اینجا هستیم تا از فرصت جام جهانی به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی دنیا، شور و نشاط را با همراهی تعدادی از ستارگان فوتبال ایران و جهان به خانه های هموطنانمان ببریم.

وی گفت: به نوجوانان و جوانان مژده می دهم در جریان برگزاری این جشنواره در جزیره زیبای کیش استعدادهای مختلفی را از اقصی نقاط کشورمان با همکاری ستاره های دنیا شناسایی می کنیم تا در آینده شاهد شکوفایی آنان در تیم های ملی فوتبال باشیم.

کیش پا به توپ شد

شوخی جناب خان

آیین افتتاحیه جزیره فوتبالی برای اینکه از ابتدای کار نشان دهد در کنار فوتبال به بخش های دیگری نیز توجه داشته است بخشی از مراسم آغازین را به اجرای برنامه توسط کاراکتر عروسکی “جناب خان” تخصیص داد و این کاراکتر در خلال اجرای خود ۲ خبر را مطرح کرد.

جناب خان که خود را لبو فروش جز و صاحب باشگاه پاری سن ژرمن معرفی می کرد افزود: من هم به جزیره فوتبال پیوسته ام و قرار است برنامه ورزشی به اسم “یه پا دو پا” در ایام برگزاری جام جهانی در این جزیره با حضور بازیکنان خفن فوتبالی تهیه و از شبکه نسیم پخش شود.

این کاراکتر در ادامه شوخی هایی در خصوص ابقای اسکوچیچ و رفاقت چندین ساله خود با وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد گفت: اسکوچیچ رو هم ابقا کردم و حمید (وزیر ورزش و جوانان) از رفقای قدیمی من است و با هم می دویدیم (اشاره به رشته ورزشی سید حمید سجادی).

جمعِ جمع ستارگان فوتسال جهان

وحید شمسایی آقای گل فوتسال در المپیک ورزش های سالنی آسیا نیز به عنوان یکی دیگر از سفیران جزیره فوتبال با حضور خود در صحنه نشان داد که این جشنواره تنها به رشته فوتبال توجه نداشته بلکه تمام زیرمجموعه های آن را در کانون برنامه های خود قرار داده است.

شمسایی افزود: امروز افتخار می کنیم که ایرانی هستیم و در سطح جهان و قاره آسیا تلاش های زیادی داشته و همواره پرچم سه رنگ را بالا نگه داشته ایم.

وی افزود: امروز به جزیره کیش آمده ایم که با ستارگان فوتسال جهان در چند ماه آتی صحبت هایی داشته باشیم تا همانند سایر سفیران، برنامه های مختلف مسابقه ای و استعداد یابی در این رشته برگزار شود.

وی یادآور شد: می خواهیم به عنوان خادمان جزیره فوتبالی رویداد جام جهانی بهانه ای برای آرامش ایران و نمایش فرهنگ کشورمان به جهانیان باشد و یادگاری نیک در  خلیج همیشه فارس باقی بماند.

کیش پا به توپ شد

اینجا خلیج فارس است

علی دایی سرمربی اسبق تیم ملی یکی دیگر از حاضران در آیین افتتاحیه جشنواره جزیره فوتبالی بود که توسط یک دختر فوتبالیست به عنوان کوچکترین عضو جزیره فوتبال بر روی صحنه دعوت شد و آقای گل جهان چند دقیقه ای را به سخن پرداخت و گفت: آرزوی دارم جزیره فوتبالی تبدیل به خانه ای برای مردمان سرزمینم و خانواده فوتبال شود.

دایی افزود: “یک مطلبی من را به اینجا کشاند و دوست دارم یک حقیقت تاریخی را با شما در میان بگذارم و دوباره تکرار کنم من اینجا ایستاده ام که فقط بگویم اینجا خلیج فارس است”.

به رسم ادب

اما آیین افتتاحیه جشنواره فوتبالی جزیره کیش حواشی دیگری نیز داشت که مهمترین آن رعایت ادب توسط سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و ادای احترام به علی دایی بود که سجادی ابتدای برنامه پس از حضور شهریار فوتبال ایران از  جای خود برخواست و برای سلام و احوال پرسی به سمت پیشکسوت فوتبال ایران رفت.

این اتفاق از مقابل دوربین خبرنگاران پنهان نماند و به صورت گسترده در فضای مجازی بازنشر شد.

اجرای آهنگ بومی مردمان جنوب با مشارکت گروه موسیقی بومیان کیش و گروه لیان بوشهر و آهنگ دروازه های دنیا توسط احسان خواجه امیری و همچنین توسط پنج دختر به زبان اشاره به صورت جداگانه، برگزاری تمرین فوتبال توسط تیم بومیان جزیره کیش مقابل تالار شهر نیز از دیگر برنامه های آیین افتتاح جشنواره جزیره فوتبالی بود.

اخبارورزش
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید