رشد ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی در سه ماهه اخیر/ سفر هیئت عمانی به ایران در هفته آتی

بدون دیدگاه
 

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع « کمیسیون مشترک اقتصادی عمان و پاکستان» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست، مهدی صفری ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن بسیاری از مصوبات کمیسیون مشترک عمان، بر ادامه برگزاری مستمر و پیگیر کمیسیون های مشترک اقتصادی تأکید کرد و آن را عامل رشد و توسعه تجارت خارجی دانست و افزود: رئیس محترم جمهوری تأکید ویژه برای برگزاری کمیسیون های اقتصادی و پیگیری دستاورد سفرهای خارجی دارند. همچنین جدیت در برگزاری کمیسیون های اقتصادی و پیگیری مصوبات آن موجب رشد ۲۲ درصدی صادرات غیر نفتی در سه ماهه اخیر شده و این روند همچنان افزایشی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برقراری پرواز مستقیم از عمان به رامسر، برپایی خط کشتیرانی مسافربری و کانتینری به عمان و حل مسائل انرژی را از دستاوردهای مهم کمسیون مشترک با عمان برشمرد و از حضور هیئت عمانی در ایران در هفته آتی خبر داد.

در ادامه این جلسه در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با پاکستان و سرفصل های مهم قابل طرح در این کمیسیون بحث و تبادل نظر صورت گرفت. مسئله خط لوله و تجارت در نقاط مرزی از موضوعات مهم قابل بررسی است.

همچنین صفری به خبر آغاز صادرات سیب ایرانی به پاکستان اشاره کرد و راه تبادل مالی این تجارت را تهاتر با محصولات کشاورزی پاکستانی عنوان کرد.

در ادامه حاضرین در این جلسه در خصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع  پیش رو و راهکارهای ارتقاء همکاری های فیمابین،  بحث و تبادل نظر و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در این نشست همچنین در خصوص اهمیت صدور خدمات مهندسی، مسائل مرزی، گمرکی و کشاورزی در کمیسیون مشترک اقتصادی با عراق نیز مطالبی طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

اخبارسیاسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید