رئیس دیوان عالی کشور: واقعه غدیر خط و مشی بشریت را تا ابد ترسیم کرد

بدون دیدگاه
 

رئیس دیوان عالی کشور گفت: واقعه غدیر خط و مشی بشریت و موحدین را تا ابد ترسیم کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم و تجلیل از کارمندان نمونه کشوری و ستادی دیوان عالی کشور در سالن اجتماعات کاخ دادگستری برگزار شد، ضمن تبریک عید بزرگ ولایت و امامت از برگزارکنندگان این جشن باشکوه تقدیر و تشکر کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه غدیر را یک حادثه و واقعه بسیار بزرگ خواند و گفت: رسول گرامی اسلام (ص) در سال دهم هجرت بعد از اتمام مراسم حج در حوالی جحفه، سرزمین غدیر دفعتاً متوقف شد و دستور داد همه مردم جمع شوند تا آنچه را که به او وحی شده بود به گوش همه برساند.

وی افزود: آن طور که نقل شده است؛ حدود ۱۲۰ هزار نفر از حجاج در سرزمین غدیر جمع شدند و پیامبر اکرم (ص) خطبه‎ای بسیار مفصل خواند که بخش نخست آن به حمد و ثنای پروردگار و بخش دیگر آن به فضایل اخلاقی امام علی (ع) اشاره شده است.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه فراز بالایی در خطبه غدیر وجود دارد، تصریح کرد: اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمودند: ” من کنت مولاه فهذا علی مولاه” تنها گوشه‎ای از این خطبه پرمغز است.

مرتضوی مقدم در تشریح این مطلب افزود: در آن روز، رسول اکرم (ص) خطاب به مردم فرمودند: “مردم بدانید، جبرئیل ۳ مرتبه بر من نازل شد و امر کرد که همینجا بلند شوم و بیان کنم که علی (ع) وصی و خلیفه امت است، از جبرئیل خواستم که مرا از بیان این مطلب معاف کند، چون در بین شما افراد بی‌تقوا، منافق، دغل باز و مسخره کننده دین خدا بسیار است، اما با همه این تفاسیر، وحی شد که اگر آنچه را که دستور الهی است بیان نکنم خداوند از من راضی نخواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: ” مردم بدانید، اینجا آخرین موقعیت و زمانی است که با شما صحبت می‎کنم، دستور خدا را بپذیرید، خداوند علی (ع) را برای شما امام قرار داد و اطاعت از او برای مهاجرین، انصار و بر هر کسی که توحید را قبول کند واجب است، هر چه بگوید و هر حکمی دهد حکم خداست، لعنت خدا بر کسی است که با علی (ع) مخالفت کند و هر کس از او تبعیت کند، مورد رحمت و غفران خداوند قرار خواهد گرفت.

مرتضوی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه غدیر یک سرمایه و حیات ابدی برای بشریت تا روز قیامت است، گفت: اگر پیام غدیر گفته نمی‌شد رسالت تمام نبود، لذا این ماموریت الهی برای اتمام حجت به صراحت در جمع کسانی از نقاط مختلف سرزمین‎های اسلامی که در آن سرزمین، جمع شده بودند اعلام شد.

وی ادامه داد: بسیاری از خواص، می دانستند ولایت و جانشینی پس از پیامبر اسلام (ص) با علی (ع) است و این موضوع از نظرها مخفی نبود، اما  نکته‏ ای که در اینجا مورد اهمیت است این است که، واقعه غدیر خط و مشی  بشریت و موحدین را تا ابد ترسیم کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان ضمن تشکر دوباره از برگزاری جشن باشکوه غدیر بیان کرد: خدایا شفاعت امام علی (ع) را نصیب ما کن و عاقبت همگی ما را ختم بخیر فرما و این روز را برای ما مبارک گردان.

انتهای پیام

اخبارسیاسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید