تاثیر واکسن‌ها بر روی سویه‌های جدید کرونا چگونه است؟‌

بدون دیدگاه
 

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، نسخه جدید واکسن به اندازه نوع اولیه omicron آنتی بادی تولید نمی‌کند. این شرکت روز چهارشنبه ۶ ژوئن در یک گفتگوی خبری گفت که به نظر می‌رسد نسخه به‌روزرسانی‌شده واکسن تقویت‌کننده کووید-۱۹ مدرنا در برابر سویه‌های در حال گسترش BA.۴ و BA.۵ کار می‌کند.

واکسن دو ظرفیتی که Moderna گفته امیدوار است در پاییز امسال در کشورهایی مانند ایالات متحده اجازه استفاده بگیرد. یک واکسن توسط این شرکت برای هدف قرار دادن نوع اصلی omicron و سویه اصلی ویروس کرونا طراحی شده است. به گفته این شرکت، نتایج کارآزمایی بالینی در مراحل پایانی نشان داد که واکسن به روز شده باعث افزایش پنج برابری آنتی بادی علیه سویه‌های BA.۴ و BA.۵ در افراد واکسینه شده و افرادی که آلوده به ویروس هستند،شده است.

با این حال، این واکسن به اندازه نوع اولیه omicron آنتی‌بادی تولید نکرد و در عوض آنتی‌بادی‌هایی را ایجاد کرد که حدود سه برابر کمتر بودند. مدرنا گفت این یافته‌ها به نتایجی که در اوایل این ماه به اشتراک گذاشته شده،اضافه می‌شود.این یافته‌ها نشان می‌دهد دوز ۵۰ میکروگرمی از واکسن به‌روز شده به نظر می‌رسد محافظت قوی در برابر نوع omicron دارد. یافته های مدرنا در یک خبر اعلام شد و اطلاعات کامل هنوز برای بررسی دقیق در اختیار دانشمندان خارجی قرار نگرفته است.

سویه‌های BA.۴ و BA.۵ به طور پیوسته در بعضی از کشورها مانند ایالات متحده در حال افزایش هستند. کارشناسان در مورد توانایی این سویه‌ها برای جلوگیری از ایمنی و ایجاد عفونت مجدد بیشتر نگران هستند.نگرانی هایی هم وجود دارد که آنها همچنین ممکن است باعث بیماری شدیدتر شوند. دکتر ویلیام شافنر، کارشناس بیماری‌های عفونی، نتایج کارآزمایی مدرنا را «خبر خوب» خواند و گفت که واکسن‌های به‌روز شده باید در برابر سویه‌های BA.۴ و BA.۵ از بدن محافظت کنند.

شافنر خاطرنشان کرد کارشناسان مطمئن نبودند واکسنی که برای هدف قرار دادن نوع اصلی طراحی شده است، می‌تواند علیه سویه‌های BA.۴ و BA.۵ کار کند یا خیر. بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این دو سویه حدود ۳۵ درصد از موارد جدید کووید را تشکیل می‌دهند.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید