بعد از خندوانه، «عصر جدید» هم دیگر به تلویزیون برنمی‌گردد!

بدون دیدگاه
 

سرانجام و بعد از گمانه‌زنی‌ها و تایید و تکذیب‌ها، احسان علیخانی در دو برنامه پایانی «عصر جدید» از شروطی برای ادامه این برنامه گفت که احتمال پایان همیشگی آن را قوت بخشید. احسان علیخانی در برنامه پایانی فصل سوم برنامه «عصر جدید» هیچ اشاره‌ای به ساخته شدن فصل چهارم «عصر جدید» نکرد.

او گفت: «اتفاقی در این صحنه افتاد که تلویزیون در سی چهل سال گذشته تجربه نکرده بود. می‌خواهم خداحافظی کنم. اندازه بضاعت و شعور و توانمان که حتما در آن اشتباه و خطا بود به اندازه یک شوی تلویزیونی تلاش کردیم از استعدادها حمایت کنیم از اینجا به بعد مربوط به مسئولان و آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست که از بچه ها و استعدادها حمایت کنند که خیلی‌هایشان احساس می‌کنند دارند به در بن‌بست می‌خورند.

وی افزود: اگر قرار بود یک موقعی یک «عصر جدید» باشکوه‌تر و فوق‌العاده‌تر با حضور استعدادهای مختلف ساخته بشود امیدوارم کمک کنند رشته‌های جدید بیاوریم تا دخترها پسرها زن‌ها و مردها بتوانند استعدادشان را نشان بدهند»

علیخانی شب گذشته درباره موانع ادامه «عصر جدید» گفت:«ما به یک جایی رسیدیم که یا باید یک «پذیرش» اتفاق بیافتد که برویم سراغ شاخه‌های متعدد. اما ملاحظات جدی‌ای هست و رشته‌هایی هست که دعوت‌شان به این برنامه سخت است. جنگ و دعوا و بحث و… هست. هرچند «عصر جدید» در شبکه سه یک اتفاق خیلی بزرگ بود. اجراهایی اینجا از دختران‌مان دیدیم که در چهل سال گذشته بی سابقه بود و اگر شرایط مساعد باشد چرا که نه اما گاهی آدم وارد دوراهی‌هایی می‌شود که خیلی سخت است. اگر قرار هست فصل بعدی ساخته بشود باید بزرگ‌تر، باشکوه‌تر با رشته‌های متعدد و دختر و پسر کنار هم باشند.»

ماه گذشته بود که احتمال پایان «عصر جدید» با توجه به مخالفت مدیران تازه صدا و سیما و آغاز تولید برنامه استعدادیابی «قهرمان» مطرح شد. شب گذشته علیخانی برای ادامه برنامه‌هایش شرط‌هایی را مطرح کرد که با توجه به جهت‌گیری مدیران فعلی صداوسیما، بعید است اتفاق بیفتد. او البته به کنایه تاکید کرد اهل «قهرمان» بازی نیستم یعنی در بازی مدیران جدید و برنامه‌های جدیدشان بازی نمی‌کنم.

به عبارتی باید بعد از خداحافظی «خندوانه»، منتظر خداحافظی «عصر جدید» هم باشیم چرا که دوره جدید مدیریت در صدواسیما بیش از آنکه به فکر مخاطب و جذب مردم باشد، برنامه‌هایی تولید و پخش می‌شوند که بدون مخاطب هستند و اتفاق خاصی هم در جریان پخش آنها رخ نمی‌دهد. در واقع حذف «عادل فردوسی پور» و بی توجهی محض به مردم، نه تنها مایه عبرت نشده بلکه در دوران مدیریت جدید صداوسیما نیز ظاهرا تداوم دارد و مدیران جدید خیلی به چهره‌ها و مخاطبان و هواداران آنها توجه ندارند.

این اتفاق شاید ارتباط مستقیمی هم به ساخت و پخش برنامه‌های جدید در پلتفرم‌های خصوصی دارد؛ جایی که علیخانی «جوکر» می‌سازد و عادل فردوسی پور «۳۶۰درجه» و هردو هم مخاطب خود را دارد و هم درآمد بالایی نصیب سازندگانشان می‌کند و دردسرهای ممیزی و دردسرهای سلیقه‌ای مدیران صداوسیما را هم ندارد.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید