هشتگ «برکناری السیسی» در توییتر ترند شد

بدون دیدگاه
 

هشتگ «برکناری السیسی» در توییتر ترند شد

توافق مصر و آمریکا بر سر جزایر تیران و صنافیر در اجلاس جده به ترند شدن هشتگ برکناری رئیس‌جمهوری مصر در فضای مجازی منجر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر در نشست جده در دیدار با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود بر سر تحویل دو جزیره تیران و صنافیر مصر به عربستان به موجب توافق با رژیم صهیونیستی به صورت رسمی توافق کرد.

بر اساس این توافق، هواپیماهای اسرائیلی قادرند برای نخستین بار بر فراز آسمان عربستان پرواز کنند.

پس از این دیدار هشتگ «عزل السیسی» (برکناری سیسی) در شبکه اجتماعی توییتر مصر ترند شد.

وضعیت نابسامان اقتصادی، فساد فضای سیاسی، سرکوب و مجازات مخالفان و بازداشت‌ها از جمله دلایل معترضان در فضای مجازی به عملکرد رئیس جمهور مصر است.

أمجد، یکی از فعالان توئیتر نوشت: عزل عبد الفتاح السیسی درخواست تمامی عرب‌ها است نه فقط مصری‌ها، زیرا آنها به خوبی می‌دانند که با آزادسازی مصر از دست نظامیان تمامی کشورهای عربی از دست باندهایی که بر آنها حکمرانی می‌کنند، آزاد می‌شوند.

ابو اسماعیل نیز درباره تحویل دو جزیره تیران و صنافیر نوشت: فروش این دو جزیره خیانتی بزرگ است و عبد الفتاح السیسی باید براساس ماده ۸۵ قانون اساسی به اتهام «خیانت بزرگ» عزل شود.

سعید، یک شهروند دیگر مصری هم نوشت: بایدن آمده تا بگوید تیران و صنافیر در اختیار همگان از جمله اسرائیل قرار دارد. ما مبارزه کردیم و سربازانمان کشته شدند تا اشغالگران را بیرون برانیم اما امروز این اشغالگران در خاک ما هستند و جشن می‌گیرند.

مصر پیشتر با تحویل این دو جزیره به عربستان موافقت کرده بود اما باید اسرائیل نیز به موجب شروط توافق صلح ۱۹۷۹ بین قاهره و تل آویو با آن موافقت کند.

انتهای پیام/

اخبارجهان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید