کاهش ساعات کاری نانوایی‌های دولتی تخلفی در روز روشن است

بدون دیدگاه
 

 

حذف یارانه و اصلاح نرخ آرد که از ابتدای سال کلید خورد به منظور حمایت از تولیدکننده، مصرف‌کننده و کاهش قاچاق آرد به کشورهای همسایه بوده است اما با وجود تمامی اقدامات دولت برای ساماندهی این موضوع برخی اقدام به اختلال در بازار آرد و تولید نان می‌کنند به طوری که ساعات کاری واحدهای نانوایی کاهش یافته است.

این در حالی است که به دلیل تفاوت زیاد نرخ آرد دولتی و آزادپز و فانتزی‌ها اکنون شاهد صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های سنتی هستیم اما نانوایی‌های دولتی با کاهش ساعات کاری خود دردسرهایی را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.

پیش از این که ساعات کار نانوایی‌ها در سه نوبت صبح، ظهر و عصر بود و تقریباً در تمامی ساعات روز نانوایی‌ها فعالیت داشتند و مشکلی در تأمین نان مردم وجود نداشت. اما اکنون برخی واحدهای نانوایی با کاهش ساعات کاری خود در طول روز به جای سه نوبت پخت اقدام به پخت در یک یا دو نوبت در کمترین زمان ممکن می‌کنند برخی دیگر مدت‌زمان فعالیت خود را به یک روز در میان کاهش داده‌اند.

 

البته ناگفته نماند در این میان برخی از این نانوایی‌های دولتی نیز با برخی واحدهای آزادپزها دست در یک کاسه دارند یعنی با کاهش ساعات کار نانوایی‌های دولتی شهروندان ناچار می‌شوند از نانوایی‌های آزادپز که هر عدد نان را به دلخواه خود با قیمت‌های بالا می‌فروشند، خرید کنند.

مثلا هر قرص نان بربری اگر در واحد نانوایی دولتی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان قیمت دارد در واحد آزادپز بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است و این اختلاف فاحش قیمت نان بین نانوایی‌های دولتی و آزادپز خود مشکلات جدیدی را ایجاد کرده است.

برخی شهروندان می‌گویند جدیداً هر وقت به نانوایی‌های دولتی مراجعه می‌کنند تعطیل است و زمان پختشان مشخص نیست.

قاچاق آرد از نانوایی‌های دولتی به سمت آزادپزها

درواقع به نظر می‌رسد اکنون به جای قاچاق آرد به کشورهای همسایه، قاچاق آرد از واحدهای نان دولتی به واحدهای آزادپز صورت می‌گیرد.

  برای پیگیری این موضوع خبرنگار ایرنا چندین بار با مسئولان اتحادیه نانوایی‌های سنتی کشور تماس گرفت اما پاسخگو نبودند.

شهروندان گزارش تخلفات را به ۱۲۴ اعلام کنند

دولت نیز برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی نانوایان، اعلام کرده است شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مردم با شمارهای سازمان تعزیرات کشور ۱۲۴ و ۱۲۵ تماس حاصل کنند.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید