محمدصالحی: خاموشی چاه‌های کشاورزی خسارت زیادی به کشاورزان وارد کرده است

بدون دیدگاه
 

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو سیاست درستی را برای مدیریت خاموشی ها در فصل گرما اتخاذ نکرده و فشار مضاعفی بر کشاورزان تحمیل شده است.

حسین محمدصالحی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سیاست های وزارت نیرو برای مدیریت خاموشی ها، بیان کرد: متاسفانه سیاست های وزارت نیرو نتوانسته خاموشی ها را در فصل گرما به نحو درستی مدیریت کند. این سیاست ها منجر به فشار مضاعف بر کشاورزان شده است، به عنوان نمونه در منطقه ما که کاملا کشاورزی است در چهار ماه از سال برق مصرف می شود و کشاورزی انجام می دهند و به جز این چهار ماه که مصادف با بهار و تابستان است، مصرف برق در سایر ایام به شدت پایین است.

وی در ادامه با بیان اینکه خاموشی چاه های کشاورزی در این ایام خسارت زیادی را به کشاورزان وارد کرده است، اظهار کرد: ای کاش بخشی از این خاموشی ها به صنایع بزرگ انتقال می یافت که ظرفیت تولید برق نیز دارند. متاسفانه سیاست خاموشی ها به صورت گزینشی اجرایی و منجر به نارضایتی کشاورزان شده است. این امکان وجود داشت که بخشی از خاموشی را به بلوارهای بزرگی که در بیابان ها کشیده شده است، انتقال داد.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: میزان برداشت گندم در منطقه ما به نسبت سال های قبل به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است که این امر نتیجه اتخاذ سیاست های غلط است. متاسفانه بعضا ۵ ساعت در طول روز برق چاه های کشاورزی قطع می شود، این امر موجب شده تا بخشی از محصولات کشاورزی از بین برود. کسی هم حاضر به پاسخگویی به کشاورزان نیست.

محمدصالحی در پایان با بیان اینکه ساعات کار برخی از ادارات کاهش پیدا کرده که یک گام مثبت برای مدیریت مصرف می باشد، خاطرنشان کرد: ای کاش که مدیریت مصرف برق در همه دستگاه ها و ارگان ها دنبال می شد، آنگاه ما می توانستیم با کمترین فشار از این دوره تنش آبی و برقی عبور کنیم.

انتهای پیام

اخبارسیاسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید