ایران در صورت مخالفت با توافق پیشنهادی، با تشدید فشارها روبه‌رو می‌شود

بدون دیدگاه
 

ایران در صورت مخالفت با توافق پیشنهادی، با تشدید فشارها روبه‌رو می‌شود

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر تهدید کرد که چنانچه ایران توافق پیشنهادی در مذاکرات احیای برجام را نپذیرد، با تشدید فشارها رو‌به رو خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر تهدید کرد که چنانچه ایران توافق پیشنهادی در مذاکرات احیای برجام را نپذیرد، با تشدید فشارها رو‌به رو خواهد شد.

جان کربی که شبکه با «سی‌بی‌سی نیوز» گفت‌‌وگو می‌کرد، با اشاره به سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه و همسویی مواضع واشنگتن و ریاض در قبال برنامه هسته‌ای ایران، گفت که نقاط مشترک زیادی وجود دارد. آنها نیز نمی‌خواهند شاهد دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باشند.

وی با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، افزود که بایدن معتقد است که بهترین رویکر برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، دیپلماسی و توافقی مبتنی بر مذاکره است.

کربی ادامه داد: «در حال حاضر توافقی روی میز قرار دارد و این برعهده ایران است که این توافق را بپذیرد و در راستای چنین نتیجه‌ای حرکت کند. اگر آنها خواهان رفع تحریم‌ها هستند، هم اکنون توافقی پیش روی آنها وجود دارد. تنها کاری که آنها باید انجام دهند، اجرای این توافق است».

وی همچنین مدعی شد: «اگر ایران با اجرای این توافق موافقت نکند، همانطور که بایدن به صراحت اعلام کرده است، با همکاری متحدان و هم‌پیمانان منطقه‌ای و اروپایی فشارها بر ایران افزایش خواهد یافت و همزمان مطمئن خواهیم شد که ظرفیت کافی نظامی برای دفاع از متحدان در منطقه و منافع امنیت ملی خواهیم داشت».

جان کربی در جزییات و ماهیت این فشارها گفت که این فشارها می‌توانند از طریق تحریم‌های مضاعف باشند. راه‌های متفاوتی برای اجر آنها وجود دارد. ولی قطعا اعمال تحریم‌ها تازه را از روی میز کنار نمی‌گذاریم.

 

انتهای پیام/

اخبارجهان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید