جزئیات مهم از اجرای باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | تاثیر باقیمانده‌ متناسب‌سازی فقط 5 درصد است!

بدون دیدگاه
 

بیست و یکم تیرماه، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که «آیا ادعای تشکل‌های بازنشستگان مبنی بر باقی ماندن ۲۵درصد از همسان‌سازی‌ها را تایید می‌کنید؟» توضیح داد: این ۲۵درصد باقی‌مانده درست است ولی ۲۵درصد مزبور مربوط به زمان برقراری حقوق است و عددی که از این ۲۵درصد روی حقوق مستمری تاثیر می‌گذارد چیزی بین ۴-۵درصد است.

سعیدی (بازنشسته کارگری) در این رابطه خواستار توضیحات بیشتر توسط کارشناسان سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: چطور حساب کرده‌اند که تاثیر ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متنا‌سب‌سازی سال قبل فقط ۵ درصد شده است؛ توقع داریم کارشناسان سازمان این مساله را با عدد و رقم تشریح کنند و توضیح بدهند که چطور به این ۵ درصد رسیده‌اند.

او اضافه می‌کند: تاثیر این متناسب‌سازی هرچقدر هم که باشد، باز دینی بر گردن سازمان است و باید قبل از افزایش حقوق سال جدید، باقیمانده‌ی متناسب‌سازی اجرا می‌شد تا مشابه سایر مولفه‌های مزدی، مشمول افزایش حقوق شود.

این بازنشسته تاکید می‌کند: بازنشستگان کارگری علاوه بر ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال قبل، متناسب‌سازی سال جدید را هم از سازمان طلبکارند؛ اما پیش از همه‌ی اینها انتظار داریم مصوبه‌ی افزایش مستمری سال جدید اصلاح شود؛ ده درصد با هیچ متر و معیاری پذیرفتنی نیست.

سعیدی در پایان می‌گوید: قرار بود متناسب‌سازی به اجرای ماده ۹۶ تامین اجتماعی افزوده شود؛ به هر حال باید باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل به اضافه‌ی متناسب‌سازی ۱۴۰۱ به بازنشستگان پرداخت شود؛ اما قبل از هرچیز اصلاح افزایش مستمری‌ها ضروری‌ست./ ایلنا

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید