شرکت پالایش نفت تهران مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی احداث می‌کند

بدون دیدگاه
 

شرکت پالایش نفت تهران مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی احداث می‌کند

مدیرعامل شرکت پالاش نفت تهران از احداث مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی برای نخستین‌ بار در شرکت پالایش نفت تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، حامد آرمان‌فر در آیین جشن عید سعید غدیر خم در تالار ولایت شرکت پالایش نفت تهران ضمن ترسیم اهداف و چشم‌انداز این شرکت اظهار کرد: با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور نگاه‌ها نسبت به عملکرد پالایشگاه‌ها دقیق‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ درصد از سوخت هوایی کشور از پالایشگاه تهران تأمین شد، تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور خوشبختانه کارکنان خدوم شرکت با تبدیل تحریم به فرصت دریچه‌ای جدید به بحث تولید که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله) است، باز کردند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران چشم‌انداز شرکت پالایش نفت تهران را حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان و تصریح کرد: شرکت پالایش نفت تهران نخستین شرکت پالایشی کشور خواهد بود که در راستای انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی را احداث می‌کند که این مهم با برگزاری مناقصات در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد. در چشم‌انداز جدید نگاه ما علاوه بر تأمین سوخت، تأمین انرژی کشور است.

حرکت به سمت پتروپالایشی

آرمان‌فر به بحث کیفی‌سازی محصولات شرکت، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی اشاره کرد و افزود: پالایشگاه تهران اگر به فروش محصولات کنونی اکتفا کند در آینده محکوم به فناست. باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و به‌روزآوری واحدهای فرآیندی به سمت پتروپالایشی شدن حرکت کنیم که خوشبختانه گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده و بی‌شک منافع بلندمدت پالایشگاه مدنظر است.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از توان متخصصان داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با بهره‌برداری از پروژه CCR در سال ۱۴۰۳ با وجود چالش‌های موجود، گام بلندی برای سودآوری شرکت و رعایت الزامات محیط زیستی و کمک به بهبود هوای تهران برداشته شود.

مدیرعامل شرکت پالاش نفت تهران در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از کارکنان حاضر در تعمیرات اساسی شرکت گفت: تعمیرات اساسی که جلوتر از برنامه‌ریزی انجام شد در حال اتمام است که از تمامی کارکنان شرکت به‌ویژه کارکنانی که به هر نحوی با تعمیرات اساسی سروکار داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید