دستیار پوتین: از احیای برجام حمایت می‌کنیم/ به تلاش در مسیر لغو تحریم‌های ایران ادامه می‌دهیم

بدون دیدگاه
 

دستیار رییس جمهور روسیه در اظهاراتی با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه ایران و روسیه، گفت که تداوم گفتمان غیرمستقیم میان ایران و آمریکا بر سر احیای برجام نشان‌دهنده تعهد ایران نسبت به اجرایی شدن کامل این توافق است و روسیه از احیای برجام حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اینترفکس، یوری یوشاکوف، مشاور رییس جمهور روسیه گفت که این کشور از احیای توافق هسته‌ای[برجام] حمایت می‌کند.

یوشاکوف با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به تهران برای دیدار با همتای ایرانی‌اش و دیدار احتمالی او با مقام معظم رهبری ایران، گفت: منطقی است که وضعیت پیرامون برجام در این دو دیدار مورد بحث قرار بگیرد. روسیه از احیای توافق هسته‌ای که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ تایید شده است، حمایت می‌کند.

این مقام روس گفت: به عبارت دیگر، هدف لغو محدودیت‌های تجارت و تعامل اقتصادی عادی ایران با جهان است و مسکو به تلاش‌ها در این مسیر ادامه می‌دهد.

او در ادامه گفت: روسیه تداوم ارتباط[غیرمستقیم] در زمینه برجام را مهم تلقی می‌کند. ما از گفتمان برقرار شده میان ایران و آمریکا با میانجیگیری اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم و این گفتمان را نشان دهنده تعهد ایران نسبت به رسیدن به مصالحه در زمینه از سرگیری اجرایی شدن کامل برجام می‌دانیم.

یوشاکوف درباره روابط دوجانبه ایران و روسیه گفت: دو کشور برای ارتقای همکاری دوجانبه به سطحی جدید، یعنی سطح شراکت راهبردی، برنامه‌هایی در نظر دارند و در حال تهیه پیش نویس یک توافق جدید به این منظور هستیم.

انتهای پیام

اخبارسیاسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید