استایل پانک چیست ؟ + تصاویری از استایل پانک

بدون دیدگاه
 
استایل پانک, استایل پانک چیست, آشنایی با استایل پانک

آشنایی با استایل پانک

 

معرفی استایل پانک:

استایل پانک به طور کلی شامل مدل مو، جواهرات، آرایش، لباس یا تغییرات بدنی خاص است. اگرچه این یک نوع مد است، استایل پانک هرگز بدون اشاره به رابطه آن با صنعت موسیقی قابل بحث نیست. همه در مورد موسیقی راک کلاسیک و مد پانک که این هنرمندان ستایش کرده اند می دانند.

با مد، ما حس سبک را درک می کنیم، که می تواند در یک دهه یا یک قرن تغییر کند، اما همیشه حس زیبایی را در مرکز توجه قرار می دهد. هر دوره مهم مد می تواند کاملاً متفاوت باشد یا عناصری را از روند قبلی حفظ کند، اما مد همیشه در هر روند مد با دو عنصر کمون همراه است: ظرافت و تجمل. این ثابت احتمالاً از مصر باستان می آید که ارتباط قوی با تاریخ مد دارد. بسیاری از مردم فکر می کنند که در تاریخ مصر ریشه های مد را می توان یافت و با وجود اینکه این یک نظریه بحث برانگیز است، باز هم یک بیانیه مهم است که نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.

 

هر سبک مد باید نیروی، نگرش و احساس منحصر به فرد بودن را به شما القا کند. با شروع از این بیانیه کاملاً واضح است که چرا استایل پانک یکی از تأثیرگذارترین حرکات کد لباس از زمان ظهور تا امروز بوده است.

 

استایل پانک در دهه 70, استایل پانک در دهه 80, استایل پانک در دهه 90

درباره ی استایل پانک

 

استایل پانک چیست؟

خرده فرهنگ پانک جنبشی است که در اواسط دهه 70 ظاهر شد و برای حدود یک دهه بسیار محبوب بود، اما حتی امروز ما هنوز می توانیم نشان آن را در اطراف خود پیدا کنیم. این موسیقی بر روی موسیقی پانک راک متمرکز است، اما همچنین شامل انواع زیادی از ایدئولوژی ها و اشکال مختلف بیان است، درست مانند هنرهای تجسمی، ادبیات، فیلم ها یا حتی رقص.

 

اگرچه خرده فرهنگ به گونه ای فهرست بندی شده است که فقط دیدگاه های ضد نظام دارد، اما آزادی فرد را نیز ارتقا می دهد. محبوب ترین نوع موسیقی در آن زمان پانک راک بود – یک نوع راک بسیار تهاجمی که حاوی شور و اشتیاق فراوان روح بود. برای مدت طولانی پانک به عنوان یک شکل سیاسی جناح چپ تصور می شد، اما در واقع تمام طیف سیاسی را در بر می گیرد. ایدئولوژی پانک توده ها را تشویق می کند تا زندگی خود را به دست خود بگیرند و اخلاق DYI و عدم انطباق را ترویج می کند.

 

استایل پانک

مد پانک نیز در مقایسه با وضع موجود از قوانین عدم انطباق پیروی می کرد. اغلب الهام بخش پرخاشگری، فردگرایی و آزادی است و برخی از پانکرها خالکوبی می کردند (بسیاری از آن ها پیامی سیاسی-اجتماعی داشتند) و بخش اصلی کمد لباس هایشان را از مغازه های دست دوم خریداری می کردند که این نشان دهنده نوع جدیدی از انقلاب علیه بیانیه مصرف گرایی است.

 

مد و استایل پانک شامل لباس، محبوب ترین مدل مو، آرایش و جواهرات (از جمله آنهایی است که مستقیماً روی بدن اعمال می شود). مد پانک بسته به طراح سایه ها و نوسانات متفاوتی دارد. برای مثال، ویوین وست وود، که لباس های گروه های پانک مانند The Exploited یا Sex Pistols را طراحی می کرد، روش متفاوتی برای دیدن این نوع لباس ها در مقایسه با ژان پل گوتیه داشت، اما این یک اتفاق کاملاً واضح است که در روند مد رخ می دهد. تنها قانون این است که هیچ قانونی وجود ندارد. لباس های پانک در ابتدا دست ساز بودند اما به زودی به تولید انبوه رسیدند و در بسیاری از فروشگاه های جهان تجاری شدند.

 

استایل پانک چیست, آشنایی با استایل پانک, تصاویری از استایل پانک

نمونه هایی از پوشش استایل پانک

 

استایل پانک عناصری را از بسیاری از گرایش های مد دیگر گرفته بود، اما نقطه شروع اصلی BDSM بود. به همین دلیل است که دختران جوراب های توری پاره شده را می پوشیدند که با نوارهای سنبله یا جواهرات دیگری که حاوی میخ بود، هماهنگ می شد. پیرسینگ ها و دستبندهای نقره انتخاب های عمومی برای یک لباس غیر رسمی برای مردان و زنان بودند.

 

در مورد آرایش می توان گفت که رنگ مشکی رنگ مورد علاقه بود، دختران و پسران (بله! پسرها هم آرایش می کردند) معمولاً از خط چشم مشکی زیادی استفاده می کردند. دختران اساساً می خواهند مردانه تر به نظر برسند، اما همچنین می خواستند ظرافت خود را حفظ کنند و به این ترتیب یک لباس جدید متولد شد: توتو باله همراه با چکمه های ارتشی بزرگ.

 

پانکرهای واقعی برای اشاره به ظاهر «من اهمیتی نمی دهم» اغلب لباس های خود را پاره می کردند یا اشیاء روزمره را به لباس خود اضافه می کردند و همه این عناصر با سنجاق یا حتی نوار چسب در کنار هم قرار می گرفتند. بدترین شکل این نوع مد زمانی بود که کیسه های زباله تبدیل به لباس یا سایر اقلام پوشاک (تی شرت، دامن و …) می شد و زنجیر یا چرم در تمام لباس ها وجود داشت و ارتباط قوی با فرهنگ BDSM داشت.

 

یک شعار عاقلانه می گوید: “پانک مرده نیست” که نمی تواند درست باشد! تقریباً در هر لباسی که نوجوانان این روزها می پوشند، هنوز هم می توانیم عناصر پانک را پیدا کنیم. اگر به اندازه کافی شجاع هستید که این سبک مد و سبک زندگی را امتحان کنید، باید به خاطر داشته باشید که ممکن است مردم شما را قضاوت کنند، اما اگر بتوانید از این خط تعصب عبور کنید، آزادی واقعی را خواهید دید که پانک ها در دهه های 70 و 80 در سراسر جهان تبلیغ می کردند.

 

استایل پانک چیست, آشنایی با استایل پانک, تصاویری از استایل پانک

مدل موی استایل پانک

 

استایل پانک در دهه 70

مد پانک دهه 70 واکنش شدیدی نسبت به نسل قدیمی قبل از آنها بود. مدهای قبلی والدین آنها قدیمی، کهنه و نوعی ظلم و ستم به حساب می آمد. استایل پانک به سرعت به عنوان ساختارشکنی و ضایعات فرهنگی تلقی شد و خرده فرهنگ پانک به هنجارهای مد آن زمان پشت کرد.

 

اینجاست که نگاه و الهام معروف لباس های تخریب شده و از بین رفته شکل می گیرد. دهه 70 حول شلوارهای پاره، پیراهن های پاره، زنجیر گردن، پیرسینگ های بدن، ژاکت های چرمی با لوازم جانبی سنجاق و اسپری رنگ می چرخید. سید ویسیوس به زودی تبدیل به پسر پوستر سبک پانک شد. با شلوار چرمی، ناخن های رنگ شده، تی شرت قرمز نمادین با صلیب شکسته، چکمه های دوچرخه سواری، و کمربندهای میخی دار.

 

استایل پانک در قرن 21, نمونه هایی از تصاویر مد و استایل پانک,لباس های مناسب استایل بانک

استایل و مد پانک در دهه ی 70

 

مد پانک در دهه 80

دهه 80 پانک هاردکور و سبک متنوع تری از لباس را برای ما به ارمغان آورد. سبک غیرجنسی در دهه 80 رایج شد. موها معمولاً تراشیده می شدند یا به صورت خوشه های بلند و رنگی روشن ظاهر می شدند. دهه 80 گسترش خالکوبی و پیرسینگ ادامه یافت. در این زمان، خرده فرهنگ پانک از مد خود برای نماد هرج و مرج و مبارزه با ظلم استفاده می کرد. مد و استایل پانک مانند امروز به عنوان یک نماد وضعیت تلقی نمی شد، بلکه پیامی بصری از نگرش های ناسازگار و مطابقت بود. صحنه پانک دهه 80 یکی از تکان دهنده ترین نمایش های جنبش جوانان بود که جهان به امید پیشبرد وضعیت موجود دیده بود.

 

استایل پانک چیست, آشنایی با استایل پانک, تصاویری از استایل پانک

مد و استایل پانک در دهه 80

 

استایل پانک در دهه 90

در دهه 90، جنبش مد پانک در حال تغییر بود، در حالی که همچنان سبک اصلی شلوار جین پاره، ژاکت های چرمی و پیام های هاردکور شورش را حفظ می کرد. در این مدت، جنبش گرانج شروع به شکل گیری کرد.   ظاهر معمولی گرانج شامل پیراهن های فلانل، چکمه های دکتر مارتینز و موهای مرتب نشده بود.

 

استایل پانک چیست, آشنایی با استایل پانک, تصاویری از استایل پانک

استایل پانک در دهه ی 90

 

استایل پانک امروز

مد پانک قبل از هر چیز در سطح بین المللی بسیار ضد مادی تلقی می شد و تعریف زرق و برق را به عنوان شورشی از عصر دیسکو که در آن زمان نیز رخ می داد تعریف کرد. امروزه پانک از فست مد تا کوتور به یک ظاهر اصلی تبدیل شده است. پانک تبدیل به همه چیزهایی شده است که زمانی با آن مبارزه می کرد، مانند زرق و برق.

 

به نظر می رسد که سبک متمایز شورشی را می توان در هر فصل معین مشاهده کرد. شاید اساس معنای پانک بودن را فراموش کرده باشیم، اما ظاهر چشمگیر و هیجان انگیز پانک دهه 70 بر ما تأثیری غیرقابل انکار بر مد و جامعه گذاشته است.

 

از شلوار جین پاره، دامن های فوق العاده کوتاه، جوراب شلواری پاره کلاسیک و چرم سر تا پا. قرن بیست و یکم هنوز شاهد وجود تعدادی لباس از سبک پانک در کمدهای لباس هستیم.

 

استایل پانک,آشنایی با استایل پانک,استایل و مد پانک

انواع استایل پانک

 

استایل پانک چیست,تصاویری از استایل پانک,عناصر استایل پانک

نمونه ای از تصویر استایل پانک

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

سبک زندگیمد و زیبایی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید