مهاجران اخراجی فرانسه تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرند

بدون دیدگاه
 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ژرال درمنان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لو موند» بخشی از طرح جدید مهاجرتی دولت فرانسه را آشکار کرد که به گفته وی، هدف آن بهبود رویه‌های مهاجرت و تسهیل ادغام کارگران مهاجر در جامعه فرانسه است.

این لایحه جدید، که برای نیمه اول سال آینده میلادی برنامه ریزی شده است، مجموعه ای از اقدامات را برای مجبور کردن مهاجران اخراجی به ترک خاک این کشور در نظر گرفته که یکی از این اقدامات تشکیل پرونده تعقیب قضائی است.

پیشتر دولت امانوئل مکرون بارها به این قانون جدید اشاره کرده بود اما از ماه اکتبر (مهر/ آبان) در پی قتل دختر ۱۲ ساله‌ای به دست یک مهاجر الجزایری، بحث‌ها در مورد آن داغ تر شد.

درمنان در این مصاحبه گفت: از این پس برای مهاجران اخراجی پرونده قضایی تشکیل می‌شود که مساله آن اعاده جرم نیست بلکه حصول اطمینان از خروج این افراد از فرانسه است.

وی یکی از دلایل این اقدام را انتقادات مکرر به عملکرد دولت در زمینه نرخ پایین خروج مهاجران اخراجی از خاک کشورش عنوان کرد.

وی همچنین بر تلاش دولت برای تسهمیل روند قانونی مهاجرت تاکید کرد.

در همین مصاحبه الیویه دوسوپ وزیر کار فرانسه از قوانین جدید مهاجرتی حمایت کرد و افزود: این قانون با تسهیل روند ادغام نیروی کار مهاجر در جامعه رویکردی «تعادلی» را در مساله مهاجرت دنبال می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در زمینه استخدام مهاجران صورت گرفته است، گفت: در نیمه اول سال، زمانی که نرخ بیکاری ۷.۵ درصد بود، بیکاری کارگران مهاجر ۱۳ درصد اعلام شد. کار باید بار دیگر به عامل یکپارچگی و رهایی تبدیل شود.

دوسوپ همچنین می‌گوید در این قانون کاهش زمان شش ماهه انتظار برای آغاز به کار نیروهای کار با در نظرگرفتن شروطی پایان پذیرد.

وی همچنین به تسهیل روند مهاجرت برای مشاغلی که صاحبان آن نیاز به جذب نیروی خارجی دارند، وعده داد.

مهاجرت
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید