کارشناس فوتبال: جام جهانی شوخی بردار نیست

بدون دیدگاه
 

اصغر اعتباری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار کرد: ” کی روش ” چند سالی از فوتبال ایران دوره بوده و بازی های لیگ را به خوبی ندیده و بررسی نکرده و یک سری بازیکن مشخص را در لیست نهایی قرار داده و چند بازیکن مهم و تاثیر گذار را از لیست خط زده و یا اصلا به اردو دعوت نکرده و همین امر می تواند برای تیم ملی در مسابقات گروهی دردسرساز شود.

وی با بیان اینکه در لیستی که اعلام شده خط هافبک شکننده به نظر می رسد و بازیکنان کندی در این خط در لیست نهایی باقیمانده اند، افزود: بازیکنانی در لیگ برتر وجود دارند که می توانستند کمک حال خط میانی تیم ملی باشند.

اعتباری گفت: کنار گذاشتن امید نورافکن که یکی از بازیکنان سرشناس، جنگنده و درگیر لیگ برتر است جای تعجب دارد، این بازیکنان از بسیاری از بازیکنانی که اسامی شان در لیست نهایی قرارگرفته بهتر بازی می کند.

تیم ملی به مشکل برمی خورد

اعتباری همچنین با اشاره به ترکیب تیم ملی و روش بازی کی روش اظهار کرد: در صورتیکه سرمربی تیم ملی نحوه بازی تیمی را تغییر ندهد و فوتبال رو به جلو بازی نکند به مشکل برخواهد خورد و در همان بازی نخست مقابل تیم ملی انگلیس، هری کین کاپیتان این تیم ستاره مسابقات خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همه جای دنیا، پنج روز مانده به مسابقات، باشگاه ها بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار می دهند تا هماهنگ تر شوند اما کی روش به رغم داشتن فرصت خوب و انجام بازی های تدارکاتی، عنوان می کند که وقت و زمان و برنامه خوبی نداشتیم و مسیر آماده سازی تیم ملی صحیح نیست و در واقع به نوعی زمینه را برای توجیه ضعف های تیم ملی و شکست های احتمالی آماده می کند.

برخی بازیکنان در حد تیم ملی نیستند

اعتباری به لیست نهایی تیم ملی اعلامی از سوی کی روش اشاره کرد و افزود: برخی از این بازیکنان در حد تیم ملی نیستند و یا افت کرده اند اما همچنان در لیست مانده اند و خط نخوردند و این نیمه سفارشی بودن لیست تیم ملی را به ذهن ها می اندازند.

وی خاطرنشان کرد: عمق خط دفاعی تیم ملی نیز دچار مشکل است و بازیکنی که بتواند ارتباط خط دفاعی با خط میانی را با پاس های خوب برقرار کند در ترکیب تیم ملی نیست و همین افتادن فاصله بین خط دفاع و هافبک، نقطه ضعف تیم ملی در جام جهانی خواهد شد.

طارمی تنها امید تیم ملی است

این کارشناس فوتبال عقیده دارد که تنها امید تیم ملی در اوج بودن مهدی طارمی است و این مستلزم تغذیه خوب این بازیکن از سوی خط میانی است.

اعتباری گفت: هرچند بازیکنان خوبی نیز در لیست اعلام شده وجود دارند اما حضور چند بازیکن که آمادگی کامل ندارند عملکرد این بازیکنان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و به ضرر تیم ملی تمام می شود.

وی به تیم های هم گروه تیم ملی کشورمان اشاره کرد و گفت: با روشی که کی روش دارد می توانیم به گرفتن امتیاز از تیم ملی ولز امیدوار باشیم اما به طور یقین مقابل تیم های ملی انگلیس و آمریکا به مشکل برخواهیم خورد و احتمال حذفمان در مرحله گروهی این دوره از رقابت های جام جهانی به مراتب بیشتر است.

به گزارش ایرنا، فهرست ۲۵ نفره بازیکنان تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سوی کارلوس کی‌روش مشخص شد.

لیست بازیکنان ایران به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، امیر عابدزاده و پیام نیازمند.

مدافعان: مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده، ‌ محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی، ‌رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی و میلاد محمدی.

هافبک‌ها: روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، ‌ احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، مهدی ترابی، ‌سامان قدوس، وحید امیری، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش و علی کریمی.

مهاجمان: مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است.  

برنامه بازی‌های تیم ملی در مرحله گروهی به شرح زیر است: 

دوشنبه ۳۰ آبان 

انگلیس – ایران / ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۴ آذر

ولز – ایران / ساعت ۱۳:۳۰

سه‌شنبه ۸ آذر

ایران – آمریکا / ساعت ۲۲:۳۰ 

کارشناس فوتبال: جام جهانی شوخی بردار نیست

ورزش
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید