خبر جدید از رشد گونه جدید تمساح در آمریکا

بدون دیدگاه
 

کارشناسان می‌گویند در یکی از آلوده‌ترین رودخانه‌های آمریکای مرکزی، یک گونه تمساح آسیب‌پذیر با وجود آب‌هایی که به فاضلاب پایتخت کاستاریکا تبدیل شده‌اند، رشد می‌کند.

به گزارش عرشه آنلاین، هر روز زباله‌ها و فاضلاب‌های خانه‌ها و کارخانه‌های سان خوزه به رودخانه تارکولس سرازیر می‌شوند که تایرها و پلاستیک‌ها را به جنگل‌های حرا اطراف می‌فرستد.

با این وجود، حدود ۲۰۰۰ تمساح آمریکایی با زندگی در رودخانه سمی که شاهد نبرد چندین دهه این کشور با مدیریت زباله است، سازگار شده اند.

ایوان سندووال، زیست شناس دانشگاه ملی کاستاریکا، می گوید:” این منطقه بسیار آلوده است، اما این موضوع بر جمعیت تمساح ها تأثیری نداشته است.”

این متخصص تمساح افزود:” رودخانه تارکولز آلوده‌ترین رودخانه کاستاریکا و یکی از آلوده‌ترین رودخانه‌ها در آمریکای مرکزی است. فلزات سنگین، نیتریت‌ها، نیترات‌ها و مقدار زیادی فضولات انسانی را می‌توان در آن یافت.”

بر اساس گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، تنها حدود ۵۰۰۰ گونه تمساح – که در ۱۸ کشور یافت می شود – پس از دهه ها شکار و از بین رفتن زیستگاه در جهان باقی مانده است.

این سازمان Crocodylus acutus را به عنوان گونه‌ای “آسیب پذیر” فهرست می کند، اما می گوید تعداد آن در سال های اخیر افزایش یافته است. جمعیت کاستاریکا “سالم و قوی” است.

در واقع، این خزندگان بزرگ که در زیر نور خورشید غرق می‌شوند و گهگاه از ماهی‌هایی که از دریا بالا می‌آیند تغذیه می‌کنند، به نظر می‌رسد که از وجود حدود ۱۵۰ نوع باکتری که سندووال می‌گوید در رودخانه شناسایی شده‌اند، نگران نشده‌اند.

تمساح‌هایی که در آلوده‌ترین رودخانه زنده ماندند

او گوشتخواران را به عنوان “فسیل های زنده” با ظرفیت زنده ماندن در شرایط بسیار سخت توصیف می کند و این در حالی است که برای میلیون‌ها سال این جانوران مجبور به تغییر چیزی نبوده‌اند.

سندووال گفت که از سال ۱۹۸۰، جمعیت تمساح های کاستاریکا در حال بهبود است و نسبت به تهدید فعالیت های توریستی هشدار داد.

تمساح‌های رودخانه جذابیت اصلی بازدیدکنندگان خارجی را دارند که برای دیدن این موجودات از نزدیک به تورها می‌روند.

برخی از آنها به حیوانات غذا می دهند که ممنوع است و سندووال نگران این است که آنها بیش از حد به نزدیک بودن به مردم عادت کنند.

خوان کارلوس بوئیتراگو، ۴۸ ساله، که کاپیتان یکی از قایق های تور است، می گوید که او و سایر افراد محلی به طور منظم صدها لاستیک و زباله پلاستیکی را از آب بیرون می کشند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت:” ما نمی توانیم آلودگی را پنهان کنیم.”

به گفته آژانس محیط زیست سازمان ملل، کاستاریکا دارای اعتبار زیست محیطی قابل توجهی است، با یک سوم قلمرو آن برای حفاظت، ۹۸ درصد انرژی های تجدیدپذیر و ۵۳ درصد پوشش جنگلی.

با این حال، قانون همیشه به طور دقیق اعمال نمی شود، مانند مورد رودخانه تارکول.

جامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید