حمله بسکتبالیت معروف به بازیکنان تیم ملی!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛  کاپیتان پر افتخار تیم ملی بسکتبال می گوید در 25 سال حضور در تیم ملی هیچ پولی از پس تمام افتخارات ملی نصیبش نشده و تمام درآمدش از باشگاه یا خارج از بسکتبال بوده است.

صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال مدتی بود گفتگوی رسانه ای نداشت اما بالاخره پاسخگوی چند سوال «گل»بود. او از تیم ملی بسکتبال در مسیر دشوار صعود به جام جهانی تا واکنش به انتقادها از جواد داوری رییس فدراسیون صحبت کرد و از بحث داغ اعتراض به پاداش فوتبالیست ها بدون حرف رد نشد.

مرکز نظارت بر تیم های ملی مدت ها بدون مسئول مانده بود و قرار بر این بود که قهرمان المپیکی عهده دار این مسئولیت شود، به نظر می رسید نام شما در بین گزینه ها باشد که در نهایت این اتفاق رخ نداد.

راستش من اصلا خبر ندارم نه کسی به من پیشنهاد داد و نه من چیزی شنیدم.

به هر حال به خاطر البسه کاروان بازی های کشورهای اسلامی با کمیته ملی المپیک در ارتباط بودی.

بله اما آن پروژه جدایی بود که ربطی به این موضوع نداشت.

بریم سراغ بسکتبال، به نظرت تیم ملی بسکتبال هنوز شانس صعود به جام جهانی دارد؟

قطعا شانس دارد چرا که نه.

اما نتایج امیدوار کننده نبوده.

به نظر من چون با تیم هایی بازی داریم که سهمیه شان را گرفتند احتمال دارد با تمام توان مقابل ما در خانه شان ظاهر نشوند شاید سخت باشد اما شانس صعود از بین نرفته و من به شخصه امیدوار هستم.

درباره انتقادهایی که به جواد داوری هم تیمی سابقت در تیم ملی نسل طلایی در مقام ریاست فدراسیون می شود، چه نظری داری.

ببینید من اهل شعار دادن نیستم و حرفی هم که می زنم شعار نیست.جواد داوری آدمی است که من به سلامت کار، حرف و هدفش ایمان دارم و برای آن قسم می خورم.هر آدمی یک سری ایراداتی دارد که اتفاقا خود من بارها به جواد صحبت هایی کردم و ایراد گرفتم گاهی نوع و روش کارش فرق می کرد و گوش نداده و گاهی هم به حرف من فکر و عمل کرده است.به نظر من سلامت کار ، حرف و هدف سر منشا تمام موفقیت ها است که جواد دارای این فاکتور است.باید به او زمان کافی داد و به کارهای خوبی که در این مدت انجام داده، توجه کنیم.ضمن اینکه بعد از چهار سال بشینیم و بررسی کنیم چه کارنامه ای داشته نه در این زمان کم.خود من همان طور که گفتم گاهی مخالف بودم و ایراد گرفتم اما در نهایت باید احترام گذاشت که هرکس آن هم کسی که در مجمع رای اکثریت را آورده مدل و روش خاص خودش را دارد.

از کارهای خوب او بگویید.

کارهای خوب جواد برگزاری لیگ مرتب و منظم بوده که باشگاه های لیگ برتری ارزش گذاری شود ضمن اینکه در تیم ملی نسل تازه ای ورود کردن که واقعا پشتیبانی و به نتیجه رساندن در تغییر نسل و جوان گرایی اصلا کار ساده و آسونی نیست.باید روزهای باخت و انتقاد سپری شود تا به آینده و جواب دهی برسیم.من مطمئن هستم نسل امروز در آینده بازیکنان بزرگی می شوند.اما در ادامه کارهای قابل توجه رییس فدراسیون کار کردن در بخش زنان و اعزام های متعدد را نباید از یاد برد.باید در این بین توجه کنیم که او با چه شرایطی فدراسیون را تحویل گرفته و با چه شرایطی در حال کار کردن است. من از این حرف متنفر هستم که ایرادات را به گردن آدم های قبلی بیاندازیم و درباره اش صحبت کنیم اما این کتمان ناپذیر است که طباطبایی با دلار 13 تومان فدراسیون را تحویل گرفت و جواد با دلار 30 تومان! همین موضوع چقدر داد و ستد های بین المللی را سخت تر می کند؟ موضوع اسپانسر فدراسیون هم که مشخص است و پول کافی در قرارداد بلند مدت به فدراسیون نمی دهد و در دوره گذشته قراردادش را بسته است.در نهایت باید اضافه کنم که فردی بسکتبالی در راس کار است که جای خوشحالی دارد.جواد داوری فردی انتقاد پذیر است و صحبت های اطرافیان از جمله خود من را لحاظ می کند.

از شرایط خودت صحبت کن چرا سراغ مربیگری نمی روی؟

من فعلا در حال درس خواندن هستم البته از بسکتبال دور نیستم چون با مهرام همکاری دارم.

در مهرام عضو هیات مدیره فقط هستی؟

سومین سال حضورم در هیات مدیره این باشگاه می گذرد و حکم خاصی ندارم چون درگیر حکم نیستم اما از لحاظ فنی هم کمک می کنم.سال پیش تصمیم خوبی گرفته شد که تیم از بازیکنان جوان تغذیه کند و نسل تازه وارد شود.به هر حال باید به استعدادها فضا داده شود به خود ما هم اگر فضا نمی دادند به تیم ملی و موفقیت ها نمی رسیدیم.در همین فضاها توانایی ها نشان داده می شود.رسالت مهرام و آقای گنجی هم کمک به بسکتبال است که این اتفاق کمک بزرگی است.ما می خواهیم نسل خوبی به آینده بسکتبال معرفی کنیم که تا این هفته از لیگ اتفاقا فراتر از انتظار ما ظاهر شدند که خود ما پیش بینی نمی کردیم.

این روزها بحث اعتراض به پاداش فوتبالیست ها در بین قهرمانان داغ است.نظر شما درباره این اتفاق چیست؟

به نظر من تاسف آور است.تا جایی که من می دانم در ورزش ایران و برای تیم های ملی همیشه نگاه نتیجه محور بوده است.تیم های ملی در صورت اول یا دومی پاداش می گرفتند نه اینکه دست خالی برگردند و پاداش بگیرند ! سوال من این است که پاداشی که داده شده در کدام مقوله می گنجد و برای چه بوده که ما هم متوجه علت آن بشویم.اگر برای نتیجه بوده که ضعیف ترین نتیجه تاریخ تیم ملی در تمام ادوار جام جهانی در این دوره رقم خورد اگر برای صعود بوده که این اتفاق رخ نداد ! باید به سایر تیم های ملی مثل کشتی، وزنه برداری و بقیه هم اعلام شود این پاداش برای چه بوده شاید ما هم بتوانیم در این دسته قرار بگیریم؟ من 25 سال در تیم ملی بودم و هر پولی گرفتم از باشگاهم یا خارج از بسکتبال به دست آمده است. ما اولین صعودهای تاریخی به المپیک و جام جهانی را داشتیم بارها قهرمان غرب آسیا و آسیا شدیم اما خبری از این پاداش ها نبود. حرف من این است همه برای پرچم و ایران می جنگیم و بازی کردیم من انتقادم متوجه خود فوتبالیست ها نیست چون آنها هم کم زحمت نکشیدند و اندازه همه ورزشکارها سختی کشیدند روی صحبت ما با مدیران ورزش است. چند سال پیش ما قهرمان آسیا و هیچ پاداشی نگرفتیم اما همان زمان اگر اشتباه نکنم فوتبال اردن را برد چند هزار دلار پاداش گرفت ! برای چی ؟ فوتبالی که رنگ المپیک را ندیده. من کاملا می فهمم بازی در تیم ملی یعنی چی و چه سختی هایی دارد، قطعا فوتبالیست ها هم نه کم گذاشتند و نه کم سختی کشیدند اما سوال از تصمیم گیرندگان ورزش برای این نوع رفتار و تبعیض است. باید قانون یا چارتی تهیه و تدوین شود تا همه بدانیم پاداش ها بر چه اساسی داده می شود نه اینکه فوتبال به هر بهانه ای پاداش بگیرد.

انتهای پیام/

اخبارورزش
پربازدیدصمد نیکخواه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید