آخرین وضعیت بازیگر معروف / سوپراستار دهه هفتاد وضعیتش وخیم است؟!

بدون دیدگاه
 
به گزارش خبرجو24؛آخرین وضعیت بازیگر معروف / سوپراستار دهه هفتاد وضعیتش وخیم است؟! ابوالفضل پورعرب پس از گذشت حدود یک ماه آماده ترخیص از بیمارستان شده است.
ابوالفضل پورعرب متولد دوم تیر ماه سال 1340 در تهران است. ابوالفضل پورعرب فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر میباشد. ابوالفضل پورعرب تا کنون سه بار ازدواج کرده .ابوالفضل پورعرب دارای سه فرزند می باشد.

 

آخرین وضعیت ابوالفضل پورعرب در بیمارستان

این بازیگر قدیمی سینما از حدود یک ماه قبل به دلیل عفونتی که در بدنش ایجاد شده بود، در بیمارستان بستری شد و اگرچه در این مدت یک روز به منزل رفت اما با بد شدن حالش دوباره به بیمارستان برگشت.

آنطور که پورعرب پیش‌تر گفته بود، پای او هنگام فیلمبرداری یک مستند داستانی به نام «سگ» دچار حادثه و زخمی شد و همین زخم منجر به عفونت و درمان او در بیمارستان شده بود.

حالا پس از گذشت حدود یک ماه، علی تقی‌پور – تهیه‌کننده این مستند –  گفت: حال آقای پورعرب خوب است و با درمان‌های انجام شده، عفونت تحت کنترل درآمده است. پزشک معالج ایشان هم صبح امروز، سه‌شنبه ۲۲ آذرماه اجازه ترخیص از بیمارستان را داد و احتمالا تا عصر امروز آقای پورعرب از بیمارستان مرخص خواهد شد.

ابوالفضل پورعرب بازیگر ۶۱ ساله سینما بیش از چهار دهه است که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند و فیلم‌های ماندگاری همچون «عروس»، «نرگس»، ‌ «چهره»، «دست‌های آلوده»، «غریبانه» و «مردی شبیه باران» را در کارنامه خود دارد.

سریال نمایش خانگی «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی هم از جمله آثار پربازدید او در سال‌های اخیر بوده است. پورعرب در فیلم توقیفی «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری نیز بازی کرده است./همشهری آنلاین

ابوالفضل پورعرب

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد 4 آذر سال 1340 در تهران است. او فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده و دانشسرای هنر است.

او یکی از بازیگران معروف و سوپراستارهای دهه هفتاد سینمای ایران است و در فیلم های زیادی ایفای نقش کرده است.

ابوالفضل پورعرب و همسران سابق

ابوالفضل پورعرب تا به حال سه ازدواج ناموفق داشته است. او از ازدوج اول و دومش یک پسر به نام پوریا و دختری به نام رویا دارد.

او در سال 1370 با بازیگر زن آناهیتا نعمتی ازدواج کرد. حاصل ازدواج این دو یک دختر به نام رایکا است. پس از ازدواج با آنا نعمتی با بازیگری او مخالف بود و فقط در یک سریال به نام مسافر در سال 1379 در کنارش ایفای نقش کرد. در انتها هم از هم جدا شدند.

شروع فعالیت بازیگری ابوالفضل پورعرب

او در ابتدا به عنوان دستیار کارگردانی کارش را شروع کرد. در فیلم دزد محصول سال 1364 دستیار کارگردان و نویسنده بود.

او با بازی در فیلم عروس در سال 1369 به صورت حرفه ای وارد عرصه بازیگری شد و می توان گفت که دهه هفتاد برای او، دوران طلایی بازیگری بود و در این دهه به عنوان چهره اول فیلم های زیادی شناخته شده بود.

ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب در فیلم عروس

فیلم عروس محصول سال 1369 به کارگردانی بهروز افخمی است. ایوالفضل پورعرب در این فیلم در کنار نیکی کریمی ایفای نقش کرده است.

مرتضی آوینی دربارهٔ این فیلم گفته است: «عروس فیلمی است استادانه و نمونه‌ای از سینمایی مطلوب. اصل مطلب این است که افخمی سینما را همان‌طور که باید باشد دیده است نه بیش‌تر و نه کمتر. انتخاب پورعرب برای این نقش بسیار عالی و بازی او بی‌نقص است، چه جایزه بگیرد و چه نگیرد. تماشاگر همه‌چیز را باور می‌کند و هیچ لکه تاریکی نمی‌یابد تا به تعارض میان واقعیت با آنچه در فیلم می‌گذرد پیشبرد. موسیقی فیلم آن‌قدر خوب‌روی فیلم نشسته بود تا آخر به یاد نیاوردم که فیلم موسیقی دارد. در فیلم «عروس»، عشق بین زن و مرد نیز صورتی واقعی داشت؛ نه صورتی افسانه‌ای آنسان که در روانشناسی اعماق طرح می‌شود و نه‌حالتی اروتیک، آن‌سان که در فیلم «نوبت عاشقی». همه‌چیز واقعی بود و درعین‌حال، واقعیتی عظیم‌تر از پس همه وقایع جلوه داشت.»

داستان فیلم عروس: حمید پسری است که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و شغل و درآمدی ندارد و عاشق دختری به نام مهین می‌شود که خانواده او از وضعیت مالی خوبی برخوردارند و اختلاف طبقاتی باعث می‌شود که پدر عروس با ازدواج آنها مخالفت کند. حمید برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش وارد قاچاق دارو می‌شود و رضایت پدر عروس را بدست می‌آورد. حمید و مهین برای ماه عسل به شمال سفر می‌کند و در بین راه با زنی تصادف می‌کند و حمید از ترس مجازات علی‌رغم مخالفت مهین فرار می‌کند، چون حمید برای کمک به مصدوم برنمی گردد مهین خودش برای کمک به مصدوم به بیمارستان مراجعه می‌کند و در طی این مدت متوجه کارهای غیرقانونی حمید می‌شود و قصد جدائی از حمید را دارد. حمید توضیح می‌دهد که کارهای غیرقانونی او به خاطر او و پدرش بوده و حالا برای رهایی از مشکلات باید به او کمک کند…

ابوالفضل پورعرب

بیماری ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب به دلیل بیماری سرطان در دی ماه سال 1389 در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و تحت درمان قرار گرفت و بعد از مدت ها خانه نشینی در مراسم تجمع هنرمندان برای محکومیت اهانت به پیامبر اسلام در مقابل دوربین قرار گرفت. او بسیار لاغر و نحیف شده بود و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی از این‌که در دوران بیمارش هیچ‌کدام از مسئولین به عیادت وی نرفته بودند شاکی است و می‌گوید: اگر واقعاً ستاره بودیم چرا زمانی که سرطان داشتم و در بیمارستان بودم هیچ‌کس سراغم نیامد؟ چرا گفتند معتاد شده؟ چرا گفتند ایدز گرفته؟ چرا همین آقای ضرغامی حالی از ما نپرسید؟ همان موقع وضعیت سفید را کار می‌کردم اما یک نفر از همین سریال سراغ ما نیامد. البته مردم لطف داشتند و پشت در بیمارستان بودند اما همکاران من چه سینمایی چه تلویزیونی هیچ‌کدام نیامدند!

اخباربازیگران و هنرمندان
ابوالفضل پورعرب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید